PS3, Xbox el Wii....

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Vet att detta diskuterats tidigare men skapar ändå en ny tråd, ni som har PS3, xbox el kanske Wii, vilken är bäst ?? och varför ??

Beror på vilken typ av spelare du är. Mellan xbox och ps3 så väljer jag ps3:an. Halvdant blueray är bättre än ingen alls. Fler och fler spel kommer ut så snart är nog spelbristen inget argument. Bra om du är en traditionell lirare med tid att sätta dig in i spelen.
Vill du däremot ha något barnsligare som passar hela familjen och som enkelt kan plockas fram när du har gäster så är wii kanon. Festliga spel som de flesta kan lära sig på nolltid.

Har själv xbox360 som är bra på att streama media från nätverk. Osäker på hur de andra konsollerna hanterar det.

Min personliga åsikt är, ska du enbart spela och gärna över internet = Xbox360. Ska du även använda som mediacenter, blurayspelare m.m = PS3. Partylira = Wii. Så alla 3 konsoler är bra, fast bättre på olika saker.

Hehe ja det är väl ungefär vad jag tycker själv, bäst vore väl att köpa alla tre ;-). Någon som vet om det kommer någon PS3 som är som de "gamla" 60 gigarna.

Kolla bara på vilka spel du vill spela. Svårare än så ska det inte vara ifall du vill ha en spelkonsol. :fakta

Ska du ha en dvdspelare eller annat så är det andra faktorer som spelar in.

Sen jag köpte PS3 har mitt Wii mest stått och samlat damm. Men är man fler så är Wii riktigt skoj, Mariokart till exempel. Har du en schyst tv så är ju PS3 grym iom att du kan spela bluray-filmer på den. Det var ett stort argument för mig när jag köpte den.

Jag gjorde mig av med mitt 360 och skaffade ett PS3 som är bättre FÖR MIG på alla sätt och vis. Är du en sån som måste tanka hem 40 spel i månaden så är det bara 360 som gäller men är du inte så snål och kan ksota på dig att köpa 1/2 spel i månaden så är det PS3.
360'n låter enormt mycket, det kostar att lira online, den är skitful, den låter ännu mer.
Wii är skoj en stund men alla spel är skitfula och gjorda för snorungar och allmänt segt, som att kasta pengarna i sjön.

För övrigt så har GTA funnits ute sedan onsdag förra veckan, men då bara till 360...

argumentet att ps3:an har blue ray håller inte mycke.. för ps3 kostar ju runt 4000 kr medan xbox ligger runt 2000. Och med de pengar som blir över om man istället köper xbox kan man köpa en blueray spelare från sony, som är mycket bättre än ps3:ans för 2500.

argumentet att ps3:an har blue ray håller inte mycke.. för ps3 kostar ju runt 4000 kr medan xbox ligger runt 2000. Och med de pengar som blir över om man istället köper xbox kan man köpa en blueray spelare från sony, som är mycket bättre än ps3:ans för 2500.

Billigaste Blu-ray spelarna idag slår knappast PS3:ans, den är ju känd för att vara en riktigt kompetent uppspelare, och fullt uppdateringsbar med mjukvara för framtida blu-ray profiler. Uppskalningsfunktionen för vanlig DVD är dessutom fenomenal på PS3:an.

Så, köp en blue-ray spelare för 2800 (billigaste som finns) plus X360 för totalt 4600, eller köp en PS3 för 3800 och spara 800 spänn till spel.

men det klart, man kan ju inte gilla den ena konsolen utan att hata den andra :rolleyes: ;)

Hade också 360 innan. Men efter att jag varit tvungen att byta ut 2maskiner pga The rings of fire så gav jag upp. Sålde skiten o köpte ps3. Ångrar mig inte en sekund. Den känns så mycke mer väl byggd än 360:in. Tystare.

Sen att de är gratis att lira online är också ett plus. HD filmer kommer försvinna då blue-ray vann kriget.

De som talar för 360:in är väl att man kan ful tanka hem spel.

Hade också 360 innan. Men efter att jag varit tvungen att byta ut 2maskiner pga The ring of fire så gav jag upp. Sålde skiten o köpte ps3. Ångrar mig inte en sekund. Den känns så mycke mer väl byggd än 360:in. Tystare.

Sen att de är gratis att lira online är också ett plus. HD filmer kommer försvinna då blue-ray vann kriget.

De som talar för 360:in är väl att man kan ful tanka hem spel.
Är det inte Red Ring Of Death (RROD) du menar? :hihi
[YOUTUBE-ID]gRlj5vjp3Ko[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP