Ps3 vs xbox?

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Om man vill skaffa en konsoll för att fördriva lite tid i vinter vad ska man ha? Blueray har jag redan så det behövs inte vägas in i beslutet. Vill framförallt köra mc spel, bilspel samt att det ska finnas något som barnen kan köra.

Vad tycker ni? Vilka spel ska man köra?

Bygg ihop en PC, det slår allt och har mer områden att användas inom, dyrare men lätt värt det.

Jag köpte ps3 just för blu rayen, spelar inte ofta utan den står mest o blir dammig.
men ps3 har ju iallafall gratis internet spelande och full HD, men xbox har väl skönare kontroll typ.

Föresten de enda spel jag har tyckt är roliga är battlefield och call of duty.

Fruktar fanboys i tråden men jag tycker du ska kolla vilka spel som finns till vilka konsoler. De flesta finns väl till båda men en del är konsolspecifika. Känn hur kontrollerna ligger i handen tex. och vad det finns för tillbehör. Kanske vill kidsen ha samma konsol som sina kompisar om de ska låna spel eller gå online?

Hur är det demon osv att ladda ner på xbox?

På ps3 finns de ju massa småspel o demos att tanka hem som ungarna kan roa sig lite med utan att de behöver kosta flera hundra.

Xbox 360 ägare här, kostar ju inget o i inköp och funkar hur bra som helt till ja allt du vill utom just blueray spelare, men jag använder datorn för att visa filmer på tv:n. Jag valde xbox för kontrollerna är fan så mycket skönare, plus att den nya har ju lite mer godis (som redan borde varit med på första versionen) trådlöst internet, touch display och bättre kylning. Bye bye Red ring of death! :D

xbox 360. gears of war 3 finns ju inte på ps3
Edit: läste hela inlägget nu. Finns SBK och shift. bra spel:tummenupp

Ska du köra online? Kolla vad kompisarna kör med o köp lika.
Annars spelar det typ ingen större roll.

Vad som vägde över för mig när jag stod i valet och kvalet mellan dessa två var dels att kontrollen till boxen är sjukt mkt skönare samt att forza bara fanns till xbox.

Nu har jag ingen konsoll kvar men skulle jag köpa så är det ännu lättare val då boxen nu har inbyggd wifi :tummenupp

För den som är oinvigt i konsol träsket (Pc spelare). Borde det inte komma nya konsoler snart? Tycker det har stått still i något år nu?

Xboxet såklart. Forza Motorsport 4 släpps i slutet av veckan och kommer ge dig spelglädje hela vintern bara det.. Motogp och SBK har du ju också för den sakens skull. många lattjo spel för barnen också...
och som nån skrev här ovan så är handkontrollen mycket bättre än ps3ans.. min personliga åsikt såklart :)

Hade bägge tills X-boxen lade av, brydde mig inte om att skaffa någon ny trots ett ton spel till den, tvärtom hade jag nog skaffat en ny PS3, gratis nät-spel + blue ray+ tystare än X-boxen väger över till PS3:ans fördel.

Att kunna rensa upp i TV-bänken och slänga ut CD-spelare, dvd-spelare , mediacenterdatorn och slippa en blueray-spelare kändes rätt bra, bara en hdmi kabel och en fiber till förstärkaren istället för alla j*vla sladdar kors och tvärs.

Xboxet såklart. Forza Motorsport 4 släpps i slutet av veckan och kommer ge dig spelglädje hela vintern bara det.. Motogp och SBK har du ju också för den sakens skull. många lattjo spel för barnen också...
och som nån skrev här ovan så är handkontrollen mycket bättre än ps3ans.. min personliga åsikt såklart :)

Spelade Forza 4 lite grann i onsdags.
Inte bara för att jag är PS3-fantast men
Gran Turismo tycker jag har betydligt bättre
Känsla. Skippa mc-spel, blir liksom sällan bra :)

Xbox 360 är lite mer ekonomiskt då man kan få bra spel till ett bra pris :)
På Ps3 så kan spelen vara dyrare men det är också bättre grafik plus att man får HD,(Blueray,) och gratis internet spelande vilket xbox 360 inte har :)

Xbox 360 är lite mer ekonomiskt då man kan få bra spel till ett bra pris :)
På Ps3 så kan spelen vara dyrare men det är också bättre grafik plus att man får HD,(Blueray,) och gratis internet spelande vilket xbox 360 inte har :)

360 brukar ha bättre grafik på cross-platform-spelen...

Väldigt sällan som PS3 har bättre grafik än 360, det enda som talar för PS3 är gratis online och att den håller bättre, jag är inte övertygad om att RROD är borta ännu.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!