Provkörde V-rod idag

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Måste bara säga att jag åkte till HDs provkörning bara för att provköra en buell XB12, men blev övertalad att testa både versionerna av V-roden oxå.

Jag måste säga att den var jävligt brutal. Den gick som fan! När man varvade ut den mot varvstoppet så exploderade den iväg som en raket :D
Testade även sport v-roden och den var riktigt rolig när det svängde. Tro det eller ej. Se så, ut och provkör nu så garanterar jag att ni oxå kommer byta uppfattning om "gubbhojen"!

Jag trodde den skulle gå bra, men fan va den gick!

(XB12 var ok, men fick inget direkt habegär. Det krävs nog längre provtur för det)

V-Gurra skrev:
Jorå, allt är ju relativt...

Vad var det du sa att du körde annars? Ducati 600??

//VG
:D :rofl

yonsson, utan att såga Monster 600 så kan jag av erfarenhet säga att cylindervolym rules. Men polarn min väntar sig en klipp ny V-Rod om ett tag, den ska jag låna (vi brukar låna varandras leksaker titt som tätt). Jag får väl peta ihop en tråd jag också den dan. :)

Funkar säkert för de som är över 40 men där under så känns det som att det är alldeles för mycket märkesnoja över HD. Så nä man är inte direkt sugen på en HD.

V-Gurra skrev:
Jorå, allt är ju relativt...
Vad var det du sa att du körde annars? Ducati 600??
//VG
Spö ska du ha! :fatta!

sportarn skrev:
Funkar säkert för de som är över 40 men där under så känns det som att det är alldeles för mycket märkesnoja över HD. Så nä man är inte direkt sugen på en HD.
Jo så tyckte jag oxå tills jag provkörde sportversionen idag. Jag lovar dig att den e rolig att leka med. testa.

ja jag har iofs inte testkört V-roden den går säkert bra men har du Monstern som referens så förstår jag att du även gjorde en burnout i fillingarna.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park