Provisoriskt installerad GPS-billaddare på hojen - besiktning?

Yalouque

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
Suzuki VX800
Ska besikta hojen en bit bort på måndag, och har därför kopplat in min GPS-laddare till den. Plus till skyltbelysningen, minus till batteriet. Vanliga kablar, fäst från billaddaren till skyltbelysningen och batteriet, med silvertejp. Enda säkringen är den i laddaren, vilken jag brändt en gång när jag kopplade plus och minus fel.

Ska jag plocka bort detta innan besiktning? Eller bryr de sig inte?

Jag skulle lossat det, mest för att vara på säkra sidan

Install ska väl vara säker, och osäkrat monterat med eltejp, tja, det funkar ju, Men känns inte rätt att visa upp vid inspektion.

Säkring för lyset lär ju ta smällen vid överslag, ja, men som sagt, ryck av då det är dax att visa upp.

Jag skulle lossat det, mest för att vara på säkra sidan

Install ska väl vara säker, och osäkrat monterat med eltejp, tja, det funkar ju, Men känns inte rätt att visa upp vid inspektion.

Säkring för lyset lär ju ta smällen vid överslag, ja, men som sagt, ryck av då det är dax att visa upp.

Tro du att det räcker att bara koppla loss kabelarna till batteriet och baklyset? Att det bara hänger två kablar från en GPS-laddare kan väl inte göra nåt? Drar givetvis nåt varv tejp runt ändarna.

Sett ut elektrisk synpunkt är ju dina kablar skyddade av säkringen för skyltbelysningen du kopplat plus till. Förutsätter dock att du har tillräcklig area på dina kablar, vilket inte brukar vara problem (om du inte dragit typ 0,25mm2 area). Att du sedan fäst kablarna med silvertejp är ju mer en estetisk fråga och har inget med säkerhet att göra. Börjar besiktningmannen grubbla över detta kan du ju bara upplysa honom om att kablarna faktiskt är skyddade.

Med tanke på hur en del av mina gamla bilar har sett ut så behöver du inte göra nånting.

Min första bil hade sladdar till gamla mätare hängande ut från instrumentpanelen och under motorhuven så var det mängder av lösa kablar som spretade hit och dit antagligen så hade en tidigare ägare haft en massa extra ljus, som han plockat bort när han sålt bilen.

Sett ut elektrisk synpunkt är ju dina kablar skyddade av säkringen för skyltbelysningen du kopplat plus till. Förutsätter dock att du har tillräcklig area på dina kablar, vilket inte brukar vara problem (om du inte dragit typ 0,25mm2 area). Att du sedan fäst kablarna med silvertejp är ju mer en estetisk fråga och har inget med säkerhet att göra. Börjar besiktningmannen grubbla över detta kan du ju bara upplysa honom om att kablarna faktiskt är skyddade.

Tror jag chansar på att den går igenom i så fall! Sen sitter ju laddaren och silvertejpen under sadeln, så det syns inte.

Hur som helst så blir det på sin höjd en tvåa, va?

Tror jag chansar på att den går igenom i så fall! Sen sitter ju laddaren och silvertejpen under sadeln, så det syns inte.

Hur som helst så blir det på sin höjd en tvåa, va?

på min besiktnin kollar dom över den lite, sparka på däcken, staratade inte ens hojen, kollar lysena sen va de iväg och in med nästa

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti