Video Provade lite kameravinklar.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Va ute och provade nya bröstselen och lite olika kameravinklar, blev väl några som inte direkt funka alls, klippte ihop en film av de tre jag tyckte såg bäst ut men tänkte höra om den sista vinkeln i filmen är bra eller bara att skrota, man ser ju inte speciellt mycket av åkningen.

[YOUTUBE-ID]PPu1bIfHaro[/YOUTUBE-ID]

Hjälmvinkeln är väll "bäst", man ser allt och den är ju mest stabil...men det är ju även den man sett mest av, vilket gör den tråkig. Bröstsele-vinkeln är ball, men kan man få den lite högre upp vore det nog ännu roligare att kolla på, man ser oftast bara ett styre med den vinkeln (tycker det är så på många filmer). Den sista vinkeln var ju frän, men man tröttnar fort när man inte ser något annat än dig, men den funkar ju absolut om man klipper lite filmer och vill ha variation.

Schysst, lite irriterande med det som hängde ivägen på bröstselen dock.
Med kameran på hjälmen föredrar jag nog den på sidan, då kan man få med lite av styret också, så man får lite med kör-känsla.
Uppåtvinkeln kan vara bra att ha och växla med ibland, men inget att köra i flera minuter...

Här är en liten video jag knåpa ihop från helgen. (skitlam körning jag vet... ;)
Jag gillar bakåtvinkeln, den gör att det ser ut som det går snabbare av nån anledning och svänger mer. =)
[YOUTUBE-ID]XhUAa-mCq7U[/YOUTUBE-ID]

Hjälm vinkeln funkar fint! :D Vinkla gärna kameran mer uppåt när du har bröstselen och den sista vinkeln funkar, dock är inte gopro hd hero särskilt bra på att ta in ljus, så det såg allt ganska mörkt ut :/ Sätt den på ett ställe där den får mer ljus, då garanterar jag bra kvalité på rullen! :hihi

Hjälmvinkeln är väll "bäst", man ser allt och den är ju mest stabil...men det är ju även den man sett mest av, vilket gör den tråkig. Bröstsele-vinkeln är ball, men kan man få den lite högre upp vore det nog ännu roligare att kolla på, man ser oftast bara ett styre med den vinkeln (tycker det är så på många filmer). Den sista vinkeln var ju frän, men man tröttnar fort när man inte ser något annat än dig, men den funkar ju absolut om man klipper lite filmer och vill ha variation.

Tycker den blir just för stabil, tycker inte man får någon känsla, man ser banan o allt framför men det ser mest ut som kameran går på en räls längst med banan.

Schysst, lite irriterande med det som hängde ivägen på bröstselen dock.
Med kameran på hjälmen föredrar jag nog den på sidan, då kan man få med lite av styret också, så man får lite med kör-känsla.
Uppåtvinkeln kan vara bra att ha och växla med ibland, men inget att köra i flera minuter...

Här är en liten video jag knåpa ihop från helgen. (skitlam körning jag vet... ;)
Jag gillar bakåtvinkeln, den gör att det ser ut som det går snabbare av nån anledning och svänger mer. =)
[YOUTUBE-ID]XhUAa-mCq7U[/YOUTUBE-ID]

Det är ju i skogen så det är lera :P
Borttorkat efter 1 minut iaf.

Ja uppåtvinkeln är ju till för att ha o klippa in lite med, ville höra efter om den är nåt o ha för just inklippningar.

Va ute o provade med selen lite högre upp idag, får se hur de blev.

Hjälm vinkeln funkar fint! :D Vinkla gärna kameran mer uppåt när du har bröstselen och den sista vinkeln funkar, dock är inte gopro hd hero särskilt bra på att ta in ljus, så det såg allt ganska mörkt ut :/ Sätt den på ett ställe där den får mer ljus, då garanterar jag bra kvalité på rullen! :hihi

Ja klippen från dagens körning är nog inget att ta till vara på för det var nog alldeles för mörkt, men får ett hum om placeringen på bröstet iaf som jag höjde upp något.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra