PROTEST mot nedläggningen av Allt om MC´s En dag på strippen

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Har saknat den tillställningen som lades ned 2004. Ett perfekt evenemang som lockade ganska många deltagare.
Förstår inte varför de lade ner. När de ändå kör med bilarna på lördagen så borde det inte vara så mycket jobb att motorcyklarna kör på söndagen.
Sista gången det var i Emmaboda 2003 så var hela flygfältet fullt med motorcyklar längs rakan. Båda läktarna var fulla också.
Tycker att det är skäl nog att fortsätta.
Tänkte mejla till projektledaren i vinter och hoppas kunna bifoga en STOR naminsamling. Fyll på:

1. MangeH

grymt bra att du tar första steget .. :tummenupp

1. MangeH[/QUOTE]
2. Antonio salem

varför protestera mot att andra inte fixa körning åt dig? ta ett initiativ att fixa det själv, ring till projektledaren och erbjud dina tjänster.

håller med föregegående talare.. varför inte ringa till allt om mc och ta ett snack med dom .. ändra denna pollen till intressekoll för strippenkörning och så kan du använda den som lite underlag när du pratar med dom . tror att det kan vara lättare att få respons då..

gthyni skrev:
2686602 varför protestera mot att andra inte fixa körning åt dig? ta ett initiativ att fixa det själv, ring till projektledaren och erbjud dina tjänster.

Jag pratade med projektledaren förra året. Visserligen bara för att kolla om det skulle bli någon körning under 2006. Kommer inte ihåg anledningen, men det blev ju ingen iaf.
Att jag protesterar är ju för att de fixar körningar med bilar. De har samma utrustning. Enda skillnaden är att de får jobba på söndagen också. I och med att jag varit där ett par ggr så vet jag att intresset ökade från år till år. Jag tror inte jag ljuger om det stod 500-1000 st motorcyklar parkerade. Sen var det nog mellan 70-100 deltagare sista året.

Tycker att detta evenemang borde gå ihop sig. Kommer inte ihåg vad det kostade men ca 150 kr för att köra sen var det nog en hundring för de som bara tittade.
Lite snabbt:
100x150 kr= 15.000 kr
1000x100 kr= 100.000 kr

Att få ihop ca 100.000 kr borde väl vara OK eller?

HUR ska jag kunna fixa detta själv???
De som håller på med detta vet nog vad de gör!
Jag försöker endast få in en namninsamling för att visa intresset av körningen. Då kanske de får upp ögonen igen.

MangeH skrev:
Tycker att detta evenemang borde gå ihop sig. Kommer inte ihåg vad det kostade men ca 150 kr för att köra sen var det nog en hundring för de som bara tittade.
Det var ekonomin som var problemet. EDPS för MC kördes fyra gånger tror jag, två år både på Emmaboda och Säve Depå i Göteborg men det var för lite folk både på banan och läktarna för att det skulle gå ihop.

EDPS eller inte, det finns ju många andra tillfällen för strippåka.

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

pwillen skrev:
2688750 Det var ekonomin som var problemet. EDPS för MC kördes fyra gånger tror jag, två år både på Emmaboda och Säve Depå i Göteborg men det var för lite folk både på banan och läktarna för att det skulle gå ihop.

EDPS eller inte, det finns ju många andra tillfällen för strippåka.

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Jo det är klart det finns andra tillfällen. Men jag tyckte att det här var perfekt där massa svenssons kör mot varann. Tyckte faktiskt att det var väldigt mycket folk sista gången på emmaboda. Hade de kört ett år till så hade antalet garanterat fortsatt att öka. Till 2004 på Säve så var det bara ett 30-tal förare och åskådarna var säkert 5 ggr mindre.
Riktigt synd!
Kan det verkligen kosta så mycket att köra en extra dag?

Det är körning i malmö varje onsdag under sommaren. kolla på www.srif.se

RASET skrev:
2694469 Det är körning i malmö varje onsdag under sommaren. kolla på www.srif.se

Jo tack jag vet. Men jag är intresserad av att köra 402 m. Sen att jag har 35 mil till Malmö är ju ingen bonus.

MangeH skrev:
2694772 Jo tack jag vet. Men jag är intresserad av att köra 402 m. Sen att jag har 35 mil till Malmö är ju ingen bonus.
Vadå, väg 23 som är så jäkla rolig!:D 35 mil på den är väl inga problem :tummenupp Nä, det är fan den tråkigaste vägen jag någonsin kört på... fick stopp på hojen och meckade i 2 timmar en natt utmed den vägen mitt i mörkaste småland. Och 5 mil till närmsta samhälle. (Och till närmsta lampa också... såg inte ett skit)

MangeH skrev:
2694772 Jo tack jag vet. Men jag är intresserad av att köra 402 m. Sen att jag har 35 mil till Malmö är ju ingen bonus.
Det är roligare med 201m dom sista 201m är bara en transportsträcka:D :tummenupp

en da på strippen på Säve i göteborg kör bilar på lördag o hojjar på söndag.

1. MangeH[/quote]
2. Antonio salem[/quote]
3. Katanapilot
4.gismo

gismo skrev:
2697275 en da på strippen på Säve i göteborg kör bilar på lördag o hojjar på söndag.

Gör dem det? Fick för mig att jag kollat upp det. Isf har de någon dum regel med breakout på över 10 sek eller?

Katanapilot skrev:
2696986 Har ni?:va
För två år sen när jag var där och kolla ,så var det både färre förare och mindre publik än i "lilla Emmaboda".

Ja de har vi. :va

gthyni skrev:
2686602 varför protestera mot att andra inte fixa körning åt dig? ta ett initiativ att fixa det själv, ring till projektledaren och erbjud dina tjänster.
:tummenupp
Men, det är så när man är ett barn av sin tid, nu.

lahi skrev:
2695963 Vadå, väg 23 som är så jäkla rolig!:D 35 mil på den är väl inga problem :tummenupp Nä, det är fan den tråkigaste vägen jag någonsin kört på... fick stopp på hojen och meckade i 2 timmar en natt utmed den vägen mitt i mörkaste småland. Och 5 mil till närmsta samhälle. (Och till närmsta lampa också... såg inte ett skit)
Nja, man kör väg E22 från Oskarshamn till Malmö om man är ute efter en transportsträcka. Är man inte det så är även 23:an för stor.
Sedan har du rätt ... de småländska vägarna kräver en del av sina trafikanter :) Det finns inte en dygnet-runt-öppen mack vid var tredje lyktstolpe utan man får utrusta sig själv en del :tungan
Men det är karaktärsdanande :tummenupp

Last edited:
elwe skrev:
Nja, man kör väg E22 från Oskarshamn till Malmö om man är ute efter en transportsträcka. Är man inte det så är även 23:an för stor.
Sedan har du rätt ... de småländska vägarna kräver en del av sina trafikanter :) Det finns inte en dygnet-runt-öppen mack vid var tredje lyktstolpe utan man får utrusta sig själv en del :tungan
Men det är karaktärsdanande :tummenupp
Jaha, ja, där kan man ju också köra. Jag kör på 23:an när jag är på det hållet. kanske dumt... tackar för tipset!

När jag fick stopp på 23:an så stannade bara hojen runt kl 1 på natten. Där stod jag i lite lite månljus och meckade i 2 timmar. Såg ingenting. Rev av tank, kåpor och en massa annat. Slet av förgasarna och höll på. Irriterad som fan var jag, skulle ju hem och sova, för att sedan jobba kl 6. jag blev ju inte mindre irriterad när jag hittade felet. Jag hade klämt tankens avluftningsslang med tankväskan :huvet :huvet Hade jag bara flyttat bak tankväskan ca 2 cm så hade allt funkat prima. Bara att sätta ihop hojen igen. Man blir så trött...

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back