iJvb
Ny medlem
- Gick med
- 29 Jun 2013
- Hoj
- Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
Tyvärr är ju framgaffeln rätt klent tilltagen så jag funderar som sagt på upgradera till Progressiva eller linjära fjädrar runt om.
vad jag läst mig till idag så är ju framgaffeln 18-22% för mjuk för aggressiv körning med min vikt (76kg) och bak så är det ca 5% för mjukt om Race Tech tabeller stämmer.
mitt mål är klara utav aggressiv körning men även kunna köra lite långt på väg emellanåt eller snurra på i stan utan att det känns stötigt.
Men även ha kontroll och bra tid på bana.
Det jag hittat är:
Race tech emulator + lin fjäder (viktat för mig på bana).
jag är rädd de här blir stötiga på väg
eller
Race tech emulator + HP progressiva fjädrar
borde ge bättre komfort men även mer kontroll på bana jämfört med idag
funderar på de här fjädrarna eller så Race Tech som sagt.
www.ebay.com/itm/350694647151?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
vad jag läst mig till idag så är ju framgaffeln 18-22% för mjuk för aggressiv körning med min vikt (76kg) och bak så är det ca 5% för mjukt om Race Tech tabeller stämmer.
mitt mål är klara utav aggressiv körning men även kunna köra lite långt på väg emellanåt eller snurra på i stan utan att det känns stötigt.
Men även ha kontroll och bra tid på bana.
Det jag hittat är:
Race tech emulator + lin fjäder (viktat för mig på bana).
jag är rädd de här blir stötiga på väg
eller
Race tech emulator + HP progressiva fjädrar
borde ge bättre komfort men även mer kontroll på bana jämfört med idag
funderar på de här fjädrarna eller så Race Tech som sagt.
www.ebay.com/itm/350694647151?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649