Program för filmredigering?

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Viffer -98
Undrar vilket program som rekommenderas för filmredigering.
Vill helst inte köpa nåt, så om det finns nåt bra, relativt enkelt och gärna gratis så är det att föredra. Har vid ett par enstaka tillfällen testat Windows movie maker, men det måste ju finnas nåt med lite fler "finesser".

//Oskar

Jag brukar använda Sony Vegas när jag ska klippa ihop och redigera filmer.
Riktigt bra med mycket "finesser".
Kan vara lite svårt att använda i början, men när man kommer in i det så är det busenkelt!

Finns att tanka hem från valfri torrenttracker/dc-hub.

Jag tycker Adobe Premiere Elements är kalas. Det är en perfekt kompromiss förr oss "hobby-användare".

Betydligt mer kraftfullt än MovieMaker men betydligt smidigare och mer pedagogiskt än "riktiga" Premiere..

Håller med Paco, Sony Vegas är en helt okej program som har rätt mycke finesser. Tar som sagt ett tag innan man hittar alla, men de komemr säkert funka för dina behov.

För lite mer avancerad klippning så finns inget annat än Final cut till Mac!

Final cut pro är fanimej bäst enligt mig. Jallafall om man har mac, mycket liknande funktioner som i imovie så man har bra bonuskunskaper att starta med.

Final cut pro är fanimej bäst enligt mig. Jallafall om man har mac, mycket liknande funktioner som i imovie så man har bra bonuskunskaper att starta med.

Kan bara hålla med! Sen att folk fortfarande använder PC är för mig ett mysterium! Men de är en helt annan tråd! :tungan

Men ska försöka hitta ett Sony vegas då. :)

Om du inte är väldigt erfaren inom filmredigering så vill jag återigen slå ett slag för Adobe Premiere Elements just för att det är väldigt lättanvänt och pedagogiskt men ändå kraftfullt.

Väljer man ett för avancerat verktyg på en gång blir risken att man mest sitter och kliar sig i huvudet.

Om du inte är väldigt erfaren inom filmredigering så vill jag återigen slå ett slag för Adobe Premiere Elements just för att det är väldigt lättanvänt och pedagogiskt men ändå kraftfullt.

Väljer man ett för avancerat verktyg på en gång blir risken att man mest sitter och kliar sig i huvudet.

OK
Kan knappast kalla mig erfaren inom ämnet, och är inte sämre än att jag kan ändra mig.
Börjar med att leta upp ett Adobe Premiere Elements då.
Tack :tummenupp

OK
Kan knappast kalla mig erfaren inom ämnet, och är inte sämre än att jag kan ändra mig.
Börjar med att leta upp ett Adobe Premiere Elements då.
Tack :tummenupp

Tänk på att det är tillägget "Elements" som gör hela skillnaden. Jag började med "riktiga" Adobe Premiere och det var för mycket och för kraftfullt för att en nybörjare som jag skulle bli produktiv.

Premiere Elements är en avskalad och mer pedagogisk version för oss hemmaanvändare.

(Den senaste versionen är Adobe Premiere Elements 4)

Tänk på att det är tillägget "Elements" som gör hela skillnaden. Jag började med "riktiga" Adobe Premiere och det var för mycket och för kraftfullt för att en nybörjare som jag skulle bli produktiv.

Premiere Elements är en avskalad och mer pedagogisk version för oss hemmaanvändare.

(Den senaste versionen är Adobe Premiere Elements 4)

OK
*letar*

Finns bara ett program Final cut pro.
så mycket bättre än alla andra. Svårt att hajja i början men sedan ere lätt som fan

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!