program för att ladda ner spel

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
hej. är inte så haj på datorer men jag undrar om det är någon som vet om det finns ett program man kan ladda ner så att ingen kan se vad man laddar hem. typ, spel,filmer från dc++. jag hörde på jobbet att det skulle finnas något sånt :va det är ju inte så lagligt direkt.

Du behöver inte oroa dig, det är inte olagligt att ladda hem program, spel, film osv. Ännu. Det som är olagligt är spridningen, dvs. att göra sakerna tillgängliga för andra.

MAn får införskaffa sig en gateway tror jag det heter, den hittar på egna IP adresser (om jag minns rätt) så då ser ingen att det är du som laddar hem

Skapa bara en mapp dit du tankar dina d/l:s så slipper du risken att nån ska se dom.

Chefen på jobbet fick ett otrevligt brev från Telia(eller ska jag säga Felia istället) vid ett tillfälle om att en myndighet i USA hade hittat ett antal spel som låg för utdelning i hans dator och att dom ville ha hans hemadress. Telia vägrade att ge dom hans adress eftersom att det är olagligt tills det att det finns ett fall i USA, så dom sa till honom att lägga spelen i en mapp som han inte delade ifrån. Som sagt det är inte olagligt att tanka spel etc. bara dela ut.
V-TwinSucker-V

R1 Uffe skrev:
MAn får införskaffa sig en gateway tror jag det heter, den hittar på egna IP adresser (om jag minns rätt) så då ser ingen att det är du som laddar hem

Hur kan en gateway "hitta på" egna IP-adresser? Låter lite humbug, om du frågar mig. Även en gateway är ansluten till internet på samma sätt som en vanlig dator, och har således en egen IP-adress.

peerguardian
ProtoWall

kolla upp dessa programmen, se vilket du gillar bäst och glöm inte att uppdatera block listen.

en gateway eller router gör dig inte säker, det är ju självklart att det måste visas en ip utåt sett annars hade ju prylarna hamnat överallt och ingenstans. men det är iofs inte fel att skaffa det ändå.

edit: nu när jag testade mina egna länkningar så upptäckte jag att peer guardians sida var nere men den kommer nog upp igen senare.

Jag har själv fått ett par sånna brev från Telia, men det är inte utlänska myndigheter som söker utan våran goda Antipirat byrån som ligger bakom, hur de har fått de rättigheter de har är en gåta det är nämligen ingen statlig myndighet.

Back