Progard montering tacksam för lite hjälp.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Köpte ett par progard på ebay. När jag fick hem dom o skulle montera på dom på min cbr600rr 08 så kunde jag inte få det o passa. jag kunde skruva i dom men gummit på hantaget går ju lite utanför själva handtaget så när jag skruvar i dom så går gummihantaget emot.. IMG_1752.jpg

Är det expander-fästen på dom där? Flytta ut dom isåfall så du får frigång.

Är det expander-fästen på dom där? Flytta ut dom isåfall så du får frigång.

mena du dom som syns på bilden? dom tog jag av innan montering.... ska dom va kvar på asså? för det blir ju mycket mellanrum istället då.. eller funkar dom som expander gör menar du så dom drar ihop sig?

Är det vulkad gänga i styränden? Jag satte på min R1a nu i vinter och jag fick lägga en vanliga bricka så gick det fritt sen....

mena du dom som syns på bilden? dom tog jag av innan montering.... ska dom va kvar på asså? för det blir ju mycket mellanrum istället då.. eller funkar dom som expander gör menar du så dom drar ihop sig?

Jag vet exakt inte hur det ser ut på din cbr600rr, men jag tror tanken är att du ska ta ur styrändefästena i dina org.styren och sedan använda expander-fästena som utvidgar sig inuti styrena och fastnar. Om du gängar i dina gamla styrändar en bit (dra inte åt), brukar det kunna gå att dra ur allt.

nu i mina styr ändar sitter det ett litet hål med gängor som jag skruva av org styrändarna. på progarden jag fick så e det gångat i ena ändan så om man skulle skruva ihop dom så skulle dom nog funka som ni säger som en expander. MEN då måste det gå att få ur orginalet som du säger aelm. tror nog jag har en lösning påt nu:) får gå ut o fixa det under morgon dagen sitter med el capitan i högsta hugg just nu:fyllisar o tack för hjälpen goffen o aelm

Jag vet exakt inte hur det ser ut på din cbr600rr, men jag tror tanken är att du ska ta ur styrändefästena i dina org.styren och sedan använda expander-fästena som utvidgar sig inuti styrena och fastnar. Om du gängar i dina gamla styrändar en bit (dra inte åt), brukar det kunna gå att dra ur allt.

Har skruvat i styrändarna en liten bit försöker o dra ur dom men dom sitter som berget. Får fan inte ut dom.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien