Probs med bakbromsen!! suck

• Thread starter Thread starter KaZ
  • Start date Start date

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Fråga?
hej hopp kæra mckusiner.

har ett litet problem, tror att några packningar eller o-ringar rykt i bakbromsen.

vad som hænde:

åkte på morgonen. på g till jobbet, trøtt å seg... och førvånad blev jag nær jag tyckte hojjen var trøtt trøg å seg oxå...
tillslut gick det upp ett ljus før mig och insåg att bakbromsen låg på hela tiden... hade precis nån dag innan bytt pads bak.
men... nu hade de lixom låst sig... och då sjælvklart gått heta som fan... førmodligen kokade jag upp oljan lite oxå då all bromsverkan førsvann och pedalen gick i botten... suck...

detta har jag nu gjort før att kolla om det gick att fixa sjælv.
tagit bort padsen... slipad av den glasiga ytan och det verkade som de skall vara ok nu... tror att jag klarade dem precis.
sen har jag bytt alla olja i systemet... dvs fyllt på fram och tømt bak i omgångar... precis som om man bara skall lufta dem...
fick hålla på ett tag... upptæckte att det var en massa luft i systemet.. nu ær det ny olja och all luft ær borta.

Dock har jag noll bromsverkan... den beter sig precis som om det skulle vara luft kvar i systemet...

min lilla kunskap sæger mig då att førmodligen så har några packningar rykt och måste bytas'?!?

vad tror ni?

mvh

KaZ

min erfarenhet säger mig att så länge det inte kommer ur olja ur oket eller cylinder så behöver inte packningar vara paj. Dessutom så säger mig min egna bakbromserfarenhet att bromscylindern e ett helvete att få luften ur, tror att ditt problem sitter där.

//R

Ravetrancer skrev:
min erfarenhet säger mig att så länge det inte kommer ur olja ur oket eller cylinder så behöver inte packningar vara paj. Dessutom så säger mig min egna bakbromserfarenhet att bromscylindern e ett helvete att få luften ur, tror att ditt problem sitter där.

//R

mmm det verkar så konstigt... det æt tætt øver allt... læker inge olja... man tycker juh att det borde læka olja om trycker faller... eller så ær det cylindern som ær kass... fast det verkar underligt det med då den ej borde påverkats så mycket av det som skedde.. luft... hmm

då ær det på den nivån att man borde ha en tryckanordning så man kan skjuta olja med tryck genoim heøla dydtemet før att få ur luften?!?

eller?

tack før dæcket... funkar asbra... grepp aladente.. =)

J

prova med att trycka bromsvätska genom ok och upp i behållaren(eller tvärtom....)med en sån där stor spruta va dom nu kallas.
även en oljekanna kan funka.
så får du upp tryck i systemet sen kan du börja lufta på vanligt sätt.

prova med att trycka bromsvätska genom ok och upp i behållaren(eller tvärtom....)med en sån där stor spruta va dom nu kallas.
även en oljekanna kan funka.
så får du upp tryck i systemet sen kan du börja lufta på vanligt sätt.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back