ProBoost kit ?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
[Nej, detta inlägg är inte reklam för företaget. Jag har inget med dem att göra]

Såg att finska ProBoost börjat sälja sina turbokitt via E-bay. Hyffsat billigt också.

Någon som har erfarenheter av dem?
Vet att de syns ganska mycket i finsk media i turbo sammanhang.
Kitten ser ju ut att vara lite "basic" utan laddluftkylare osv. Så man får väl se dem som en startpunkt snarare än ett fullt kitt.
Men är de värda priset?

Deras hemsida: http://www.proboost.fi/
E-bay: http://www.ebay.com/sch/proboost1327/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=

Tycker det verkar dyrt.. Man får ju ett dubbel turbokit för ca 16k till cheva v8 med två grenrör två turbos en interkooler och en jävla hög med alu krökar slangar wastegate. Osv osv.

Last edited:
Tycker det verkar dyrt.. Man får ju ett dubbel turbokit för ca 16k till cheva v8 med två grenrör två turbos en interkooler och en jävla hög med alu krökar slangar wastegate. Osv osv.
Du får gärna länka vart man får ett kitt till t.ex. en Bandit för den summan :)
Visst går det att fixa saker billigare själv jämfört med färdiga kitt, men det gäller ju nästan allt här i livet.

Sen klassar jag ProBoost kitten som startpaket, då det bör tilkommal kompsänk + laddluftkylare ifall det skall vara vettigt.

Köp dump, wastegate, grenrör, plenum, ny mitsu turbo, aluböjar, rör, siliconböjar, slangklämmor etc löst så får ni se om det var dyrt.
Sen när ni ska montera det inser ni att det behövs små saker för 5000:- till innan det är komplett.

Elfors du har helt rätt i detta. Jag har pysslat bil turbo i många år o min första bil var en Volvo 142 med rajaj turbo o kg,s turbotopp, FN det är väll 25 år sedan:-?.

Nåväl efter att tömt skroten på b20 motorer och ödelagt väldigt mycket pengar i sopsluta motorer så lärde man sig den hårda vägen B-).

Roligast var dubbelturbo b21 kopia på Milan kneschlevik 700 hästars monster 2,5bar. Milan byggde ju en Lamborghini med Volvo snurra i. Tyvärr gick han bort i en mc olycka vill minnas att det var en smitning.

Mvh

Även jag intresserad av erfarenheter från er som köpt.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti