Problem med webläsaren efter Sasser

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Hoj
Stor, go & tysk
Tjaba!

Kan nån hjälpa mej, har fått problem efter att ha fått Sasser i datorn. Den masken har jag dock kommit till rätta med, med hjälp av instruktioner på microsofts och windows hemsidor.
MEN, tack vare någon käck uppdatering som man skulle ladda ner så har min webläsare fått ett spel. Den fungerar som vanligt förutom vid två tillfällen. När jag skall logga in på internet och ange mitt användarnamn och lösen, så måste jag numera skriva in dem manuellt. Innan så sparades de i "minnet", behövde bara skriva första bokstaven i användarnamnet så kom det upp alternativ automatiskt. Dessutom så kan jag inte logga in på min internetbank längre. Får meddelande om att "servern inte kan hittas".
Är övertygad om att det är någon inställning i webläsaren som är felaktig, någon som har förslag? I dom tips som fanns för att få bort Sasser-masken, så skulle man aktivera sin inbyggda brandvägg i XP. Det gjorde jag, och nu går det naturligtvis inte att avaktivera den....

Tips mottages tacksamt!!

Mvh/Aero

Aero skrev:
Tjaba!

Kan nån hjälpa mej, har fått problem efter att ha fått Sasser i datorn. Den masken har jag dock kommit till rätta med, med hjälp av instruktioner på microsofts och windows hemsidor.
MEN, tack vare någon käck uppdatering som man skulle ladda ner så har min webläsare fått ett spel. Den fungerar som vanligt förutom vid två tillfällen. När jag skall logga in på internet och ange mitt användarnamn och lösen, så måste jag numera skriva in dem manuellt. Innan så sparades de i "minnet", behövde bara skriva första bokstaven i användarnamnet så kom det upp alternativ automatiskt. Dessutom så kan jag inte logga in på min internetbank längre. Får meddelande om att "servern inte kan hittas".
Är övertygad om att det är någon inställning i webläsaren som är felaktig, någon som har förslag? I dom tips som fanns för att få bort Sasser-masken, så skulle man aktivera sin inbyggda brandvägg i XP. Det gjorde jag, och nu går det naturligtvis inte att avaktivera den....

Tips mottages tacksamt!!

Mvh/Aero

Ett tips gällande sparande av användarnamn/lösenord.
Gå in i Internet Explorer, Verktyg, Internet-alternativ, fliken Innehåll, knappen Komplettera automatiskt. Bocka i det du vill spara. Tryck OK två ggr. Stäng IE och starta igen. Funkar det iaf inte så gör samma sak igen, alt bocka ur allt, rensa lösenord, OK, OK, starta om igen. Har haft samma strul själv, vet ej vad det beror på men det brukar funka om man talar om för datorn vad man vill göra fast man "talar om det flera gånger", typ... :kocko

Vad gäller Internetbanken så kan du prova att gå till deras "vanliga" startsida, alltså inte inloggnings-sidan. Om något har pajats av en Windows Update så brukar bankerna ha egna patchar som fixar sånt. Leta runt lite!

Brandväggen har jag tyvärr ingen direkt koll på...

jag har haft de där satans viruset. OCh nu kan jag inte surfa på sporthoj eller någon annan sid, förutom väldigt sällan som nu. Hela internet har blivigt långsamt som satan är så arg. De är första gången jag har kommit så här långt på internet på 3 dagar. ps msn funkar inte heller..jag får en massa chat men går inte å svara, eller de går men ingen ser det...vad ska jag göra :mad:

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back