Problem med registeringsbesiktning med turbo!

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Jag håller på att försöker få min gixxer 750 turbo reggad.

Jag vet hur det funkar och vad ja behöver för att få in en ändring på papprena med orginal effekt osv.

Nu stötte jag på ett problem, eftersom vissa vill se papprena från suzuki på vad hojen har för orginal effekt så ringde ja dom och kom på när dom slog på reg nr att den är ju importerad så suzuki (kgk) kunde inte fixa papper på den eftersom det inte är dom som sålt hojen från början utan tysklands motsvarighet.

Nån som lyckats få effekt papper från tyskland på sina hojar som är så här gamla? 97a

Altenativet blir att amatör regga den och då måste ja förlänga svingen om det ens räcker?!

Vad är det för papper du egentligen behöver? Står väl i registreringsbeviset vilken originaleffekt den har egentligen? Eller har den aldrig varit registreringsbesiktad i Sverige tidigare?

I annat fall kan jag ju tycka att du bara behöver styrka originaleffekten med siffror från nån sida på internet.

Regga den som amatörbyggt fordon behöver du inte göra. Du kan bara registrera den som ombyggt fordon (genom SFRO). Då behöver egentligen den enda ändringen bara vara effekt och kanske annat bromssystem eller annan sving (lite längre).

Pratade med bes gruppen i sthlm gällande mc ( fick ifs väldigt defusa svar.) Han sa iaf att papper från tillverkan på effekt och vridmoment orginal behövs.

Men dom uppgifterna ja får är ju på axeln..och bänken kommer jag att få bakhjulshästar:va

Tycker oxå att det borde räcka med att visa papper på en likadan modell eller som du skrev uppgifter från nätet eller likn. Men vill inte åka till bes och chansa om det är en tjurig jäkel

Funderar på att testa carspek eller vad den nya besiktnings firman heter. dom kunde iaf göra regg besiktning!

Ska nog fundera över sfro istället så kanske ja kan ha lite högre effekt lagligt oxå!

Back