Problem med Pioneer DVR-545HX

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Innan jag ger mig iväg till lokala serviceutsugarna tänkte jag kolla om det är nån som sitter på lite kunskap utöver min (begränsade) egna.

Har en Pioneer DVR-545HX (DVD-spelare/brännare/Boxerdekoder/HD-inspelare) där uppspelningen av "Boxermaterial" börjat strula. Det som händer är att bilden visas fint och bra en stund och helt plötsligt försvinner den för att nån sekund senare återkomma. Bild -inte bild - bild - inte bild osv osv.
Har kollat antennsignalen och den är så bra som den alltid varit. Även signalkvaliteten. En idé var att nåt av de små barn som springer där ibland varit på nån sladd. Det har jag dock avfärdat eftersom menyn som visar signalstyrka osv är överlagrad, transperent, på vanliga Tv-bilden och den visas fint hela tiden samtidigt som Tv-bilden bakom försvinner.

Testat med vaktmästarreset (drog sladden) och även en mjukvarurest via knappkombination. Nästa steg tänkte jag skulle bli uppgraderad firmware för att man då kanske resetar nåt som man inte kommer åt annars (har inte hittat nån nyare version där detta problem nämns). Misslyckades tyvärr med det pga "övrigt datorstrul" (ingen brännare/paj grafik osv). Man uppgraderar alltså firmware mha CD som man bränt nya mjukvaran på.

Så. Det var allt jag kunde komma på jag gjort. Några idéer?? :)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025