Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
swemartin skrev:tja tja
ja har ett problem med min kawasaki kvf 400 4x4.
den startar inte ja har bytt cdi box och tändspole tändhat och tändkabel men det kommer ändå inte nån gnista.
nån som har några tips om vad problemet kan vara??
Swedie skrev:Om du ska diskutera nått som inte har med sajten o göra följ iaf direktionerna o posta i rätt forum.
Brukar väl finnas en generator också va vid svänghjulet om jag inte har helt fel. det går väl ställa in också. är jag ute och cyklar om jag kallar det för brytarspettsarna?andersbrink skrev:Du skriver inte att du har bytt tändstiftet, för det har du väl?
Det finns väl även ett död-mans-grepp, kolla så att inte det är glappt.
Sen finns det väl också en RUN-STOP-RUN switch... etc etc.
Inte brytarspetsar, såna använde man på stenåldern. Det sitter en elektronisk pulsgivare(pickup). Men principen är densammaphilsson skrev:Brukar väl finnas en generator också va vid svänghjulet om jag inte har helt fel. det går väl ställa in också. är jag ute och cyklar om jag kallar det för brytarspettsarna?
jaja.. gött så då slipper man ställa in det dåGixxerJensa skrev:Inte brytarspetsar, såna använde man på stenåldern. Det sitter en elektronisk pulsgivare(pickup). Men principen är densamma![]()
//Jensa
Men du menar att den alltså inte kan feltända då. tända vid fel tillfälle om detta inte sköts med brytare?.. tänkte på om min hoj kanske feltände. har funderat på de.andersbrink skrev:På den tvitaktare jag meckade med för ett halvår sedan hade magneterna i rotorn slagit i statorlindingens järnpoler så att rotorn have blivit lite avmagnetiserad, då vägrade den att tända (dvs kunder inte skapa nog hög spänning till tändsystemet för att det ska funka). Annan magnetrotor och ring-ding-ding-ding... sprang den igång.
och då kan den inte feltända då?.cRoC skrev:philsson: tror inte din knarr har brytarspetsar
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |