Problem med Kawasaki fyrhjuling.

swemartin

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Comet
tja tja

ja har ett problem med min kawasaki kvf 400 4x4.
den startar inte ja har bytt cdi box och tändspole tändhat och tändkabel men det kommer ändå inte nån gnista.
nån som har några tips om vad problemet kan vara??
 
Om du ska diskutera nått som inte har med sajten o göra följ iaf direktionerna o posta i rätt forum.
 
swemartin skrev:
tja tja

ja har ett problem med min kawasaki kvf 400 4x4.
den startar inte ja har bytt cdi box och tändspole tändhat och tändkabel men det kommer ändå inte nån gnista.
nån som har några tips om vad problemet kan vara??

Menar du allvar att du har bytt alla dessa grejjer utan att egentligen felsöka efter problemet? En cdi-box är väl inte direkt billig? Kolla upp vart du har jorden, där kan du nog hitta ditt problem om du redan bytt allt runt omkring. I värsta fall får du lyfta på locket och börja rota i motorn efter trasiga saker :)
 
swedie du kan ju alltid flytt tråden till teknik och mekforumet?

Jag tycker det slavas nåt grymt med sitens innehåll och riktning (inte av dig utan av användarna).
 
Du skriver inte att du har bytt tändstiftet, för det har du väl?
Det finns väl även ett död-mans-grepp, kolla så att inte det är glappt.
Sen finns det väl också en RUN-STOP-RUN switch... etc etc.
 
andersbrink skrev:
Du skriver inte att du har bytt tändstiftet, för det har du väl?
Det finns väl även ett död-mans-grepp, kolla så att inte det är glappt.
Sen finns det väl också en RUN-STOP-RUN switch... etc etc.
Brukar väl finnas en generator också va vid svänghjulet om jag inte har helt fel. det går väl ställa in också. är jag ute och cyklar om jag kallar det för brytarspettsarna?
 
philsson skrev:
Brukar väl finnas en generator också va vid svänghjulet om jag inte har helt fel. det går väl ställa in också. är jag ute och cyklar om jag kallar det för brytarspettsarna?
Inte brytarspetsar, såna använde man på stenåldern. Det sitter en elektronisk pulsgivare(pickup). Men principen är densamma :tummenupp
//Jensa
 
GixxerJensa skrev:
Inte brytarspetsar, såna använde man på stenåldern. Det sitter en elektronisk pulsgivare(pickup). Men principen är densamma :tummenupp
//Jensa
jaja.. gött så då slipper man ställa in det då :tummenupp har jag det på min 86:a tror du?. men det kanske skulle kunna vara något med det som är fel på hans 4hjuling. :confused:
 
På den tvitaktare jag meckade med för ett halvår sedan hade magneterna i rotorn slagit i statorlindingens järnpoler så att rotorn have blivit lite avmagnetiserad, då vägrade den att tända (dvs kunder inte skapa nog hög spänning till tändsystemet för att det ska funka). Annan magnetrotor och ring-ding-ding-ding... sprang den igång.
 
andersbrink skrev:
På den tvitaktare jag meckade med för ett halvår sedan hade magneterna i rotorn slagit i statorlindingens järnpoler så att rotorn have blivit lite avmagnetiserad, då vägrade den att tända (dvs kunder inte skapa nog hög spänning till tändsystemet för att det ska funka). Annan magnetrotor och ring-ding-ding-ding... sprang den igång.
Men du menar att den alltså inte kan feltända då. tända vid fel tillfälle om detta inte sköts med brytare?.. tänkte på om min hoj kanske feltände. har funderat på de.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top