Fick problem med en extern HD (LaCie) och blev uppmanad av supporten att kontorollera den med Data Rescue demo. Fungerade så till vida att den konstaterade att min externa HD hade krashat. Det som var värre är att datorn inte går att få igång längre, låser sig i boot-processen direkt. Försökte komma åt HD genom att göra den till slav men då syns bara en Bin-fil. Tänkte installera om XP men då ser den inte partitionerna så det går inte heller utan att skriva över allt.
Det roliga är att genom att köra Data Rescue (bootar via cd) så syns alla filerna och går att rädda om jag köper licensen, dvs ett serialnumber för $129. Vilket inte lockar så mycket. Bra affärsidé, skicka iväg fri demo och sedan tvinga köpa programmet eftersom den krashar datorn. Supporten hjälper inte till något, utan tycker att jag ska köpa programmet.
Finns det någon vänlig själ som vet om något bra program för att rädda min HD, eller har Serial till Prosoft Data Rescue PC.
/Frustrerad
Det roliga är att genom att köra Data Rescue (bootar via cd) så syns alla filerna och går att rädda om jag köper licensen, dvs ett serialnumber för $129. Vilket inte lockar så mycket. Bra affärsidé, skicka iväg fri demo och sedan tvinga köpa programmet eftersom den krashar datorn. Supporten hjälper inte till något, utan tycker att jag ska köpa programmet.
Finns det någon vänlig själ som vet om något bra program för att rädda min HD, eller har Serial till Prosoft Data Rescue PC.
/Frustrerad