Problem med HD, Prosoft Data Rescue PC

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Fick problem med en extern HD (LaCie) och blev uppmanad av supporten att kontorollera den med Data Rescue demo. Fungerade så till vida att den konstaterade att min externa HD hade krashat. Det som var värre är att datorn inte går att få igång längre, låser sig i boot-processen direkt. Försökte komma åt HD genom att göra den till slav men då syns bara en Bin-fil. Tänkte installera om XP men då ser den inte partitionerna så det går inte heller utan att skriva över allt.

Det roliga är att genom att köra Data Rescue (bootar via cd) så syns alla filerna och går att rädda om jag köper licensen, dvs ett serialnumber för $129. Vilket inte lockar så mycket. Bra affärsidé, skicka iväg fri demo och sedan tvinga köpa programmet eftersom den krashar datorn. Supporten hjälper inte till något, utan tycker att jag ska köpa programmet.

Finns det någon vänlig själ som vet om något bra program för att rädda min HD, eller har Serial till Prosoft Data Rescue PC.

/Frustrerad

serialz.to/data+rescue.htm

vilken ver har du? titta där...

Last edited by a moderator:
CJ900RR skrev:
2278338 serialz.to/data+rescue.htm

vilken ver har du? titta där...

Har varit inne, har version 1.6 och den fanns inte tyvärr.

Last edited by a moderator:
Plumbum skrev:
2278288 Fick problem med en extern HD (LaCie) och blev uppmanad av supporten att kontorollera den med Data Rescue demo. Fungerade så till vida att den konstaterade att min externa HD hade krashat. Det som var värre är att datorn inte går att få igång längre, låser sig i boot-processen direkt. Försökte komma åt HD genom att göra den till slav men då syns bara en Bin-fil. Tänkte installera om XP men då ser den inte partitionerna så det går inte heller utan att skriva över allt.

Det roliga är att genom att köra Data Rescue (bootar via cd) så syns alla filerna och går att rädda om jag köper licensen, dvs ett serialnumber för $129. Vilket inte lockar så mycket. Bra affärsidé, skicka iväg fri demo och sedan tvinga köpa programmet eftersom den krashar datorn. Supporten hjälper inte till något, utan tycker att jag ska köpa programmet.

Finns det någon vänlig själ som vet om något bra program för att rädda min HD, eller har Serial till Prosoft Data Rescue PC.

/Frustrerad

Vad är det för disk som sitter i LaCie-skalet?

Råkade ut för en liknande sak för ca 1 år sedan. Med mycket svett och tårar (blev någon svordom oxå) så lyckades jag rädda min interna IDE-disk. Hade fått ett fel på MBR:en, gick in och satte rätt värde och fick den att lira igen.

Kan ju vara något annat fel på din disk, men kolla upp de program som ev. disktillverkaren har. Jag hittade två program på W.D.s-hemsa som räddade mig.

Ett annat tips är att kolla upp Winternals program.

//\//\

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...