Problem med gixxern sotar ett stift

Rogge75

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
GSXR1100
Tjena tänkte höra om lite hjälp här, problemet började förra helgen, började tappa en cylinder först bara på lågvarv men sen mer o mer.. Bytte stift 3:ans stift var svart, funka igen tills det blev svart igen, funderade då på om kabeln fanns överslag i så jag bytte dem oxå för säkerhets skull.. Gick igen men sota igen.. Alltså förgasaren till 3:an som hänt nåt me så han får för fett med bensin, troligt??? Kul om nån svarar Mvh Roger

Rogge75 skrev:
Tjena tänkte höra om lite hjälp här, problemet började förra helgen, började tappa en cylinder först bara på lågvarv men sen mer o mer.. Bytte stift 3:ans stift var svart, funka igen tills det blev svart igen, funderade då på om kabeln fanns överslag i så jag bytte dem oxå för säkerhets skull.. Gick igen men sota igen.. Alltså förgasaren till 3:an som hänt nåt me så han får för fett med bensin, troligt??? Kul om nån svarar Mvh Roger
Eftesom den sota igen så verkar den få bensin fast för mycket.
Ta isär och kolla om ev tomgång/lågfartmunstycke sitter som det ska
fungerar flottören? Är någon urluftningslang klämd/igensatt?

Du har fått skräp vid flottörnålen. Stäng soppakranen och dränera alla flottörkoppar. Det "ovanliga" flottörläget (ingen bensin) gör att skräpet möjligen kan passera ned till flottörhuset. Funkar inte det, demontera flottörnålen och kolla efter slitage.

Ok problemet är löst membranet satt på sniskan och nålen var faktiskt av. Men tack i alla fall för tipsen de kom ju tyvärr efteråt hade hoppats på svar igår egentligen men det gör inget visst är detta en toppen sida vad mycket kunnigt folk här finns :)

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck