Eftersom mitt batteri varit lite klent på sistone tänkte jag skämma bort hojen och köpte en CTEK ZAFIR 90 laddare, då den (enligt företaget ialla fall) ska vara bland det bästa man kan ha till hojen.
Nåväl, senast batteriet var för klent för att dra igång trajan kopplade jag i CTEK:en och lät det hela stå si så där en vecka på MC-läget. Laddaren visade första timmen på halvfullt, men sedan fullt hela tiden. När jag sen ska ta mig en tur rosslar startmotorn en vända sen är allt stendött. Ok tänker jag då är väl batteriet så slut att inget hjälper. Envis som man dock är plockade jag fram min gamla 70-kronors Biltema laddare för MC. Körde den i ca ett dygn och gjorde ett (inte alltför allvarligt menat) startförsök. Startmotorn drar snällt runt och hojen startar klockrent!
Någon som varit med om detta? Antingen har jag fått ett måndagsexemplar eller också är det något annat som strular, men just nu har min tilltro till CTEK fått sig en allvarlig törn.
Nåväl, senast batteriet var för klent för att dra igång trajan kopplade jag i CTEK:en och lät det hela stå si så där en vecka på MC-läget. Laddaren visade första timmen på halvfullt, men sedan fullt hela tiden. När jag sen ska ta mig en tur rosslar startmotorn en vända sen är allt stendött. Ok tänker jag då är väl batteriet så slut att inget hjälper. Envis som man dock är plockade jag fram min gamla 70-kronors Biltema laddare för MC. Körde den i ca ett dygn och gjorde ett (inte alltför allvarligt menat) startförsök. Startmotorn drar snällt runt och hojen startar klockrent!
Någon som varit med om detta? Antingen har jag fått ett måndagsexemplar eller också är det något annat som strular, men just nu har min tilltro till CTEK fått sig en allvarlig törn.
