problem med bak blinkers.

walle85

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Hoj
R1
tjenare.. har problem med mina bak blinkers som är av dioder. om man blinkar till vänster så blinkar den högra lite svagt samtidigt. samma om man blinkar åt höger så blinkar vänstra.

har kollat dioder platterna och en diod är trasig i bak.. kan det vara felet? har även bytt relä men det var inte felet.

Insticksfråga:

Kan motstånden till, låt oss säga, diodblinkers verkligen bli såpass varma att de smälter andra sladdar som ligger i närheten? :va

Hade exakt samma problem med min, lämna in den tillslut till McMontörena
i Norrköping, jag hade miniblinkers bak men orginal fram, o det funkade fint fram tills dess jag köpte miniblikers (diod) fram, som problemet började,
Det dem gjorde var att löda fast ett blinkersmotstånd bak på kabeln,

Insticksfråga:

Kan motstånden till, låt oss säga, diodblinkers verkligen bli såpass varma att de smälter andra sladdar som ligger i närheten? :va
Japp! Nix! :rolleyes:

Har du ett underdimensionerat motstånd så blir det inihelvete varmt, men även "lagoma" motstånd kan bli varma. Nu blinkar det dels, och dels inte så långa stunder, men det kan ju va något att ha i åtanke. Det är ju runt 11w som ska bort. Ta på en 11w lågenergilampa får du se!

Har haft samma problem också, som robnraz. Diod bak och orginal fram funkade bra, monterade dock lastoberoende relä för att få rätt blinkfrekvens.

När jag sedan bytade fram också, hände samma sak + att indikeringslampan slutade funka. Ett motstånd parallellt över framblinkersen löser problemet. Trots l.ob. relä krävs tydligen motstånd.....

Lycka till...

Förresten... Tjänster och gentjänster...

Din gaswire, var går den? Genom hålet i ramen eller under. Kärvar lite vid fullt styrutslag..... Ligger under nu.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti