Problem Dynojet!

Mekken

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -88
Hej!

Håller på och bestyckar om förgasarna på min GSXR750 -88.

K&N filter i std luftrenare
V&H 4-1 avgas
Lätt portad topp
Dynojet Kit

Problemet är att när jag ger den fullt så är det precis som varvstopp vid 6200 rpm. Trycker jag i nästa växel och drar kommer det igen.
Alltid vid samma varvtal me..
Detta uppstod när jag sänkte flottörnivån för jag upplevde den fet på lågvarv. Ställde in nivån till 14,6 mm på alla förgasare med bläcket tangerandes mot flottörnålen... Gjorde även om detta en extra gång pga "misständningarna" så jag är säker på att nivån står rätt (+-0.2mm)...

Vid detta tillfälle så satt DJ124 munstycken i förgasaren då dom var närmst utav dom som följde med Dynojet kittet.

Då tänkte jag som så, iom att det uppstod när jag sänkte nivån så kanske den går magert nu. Testade då att byta huvudmunstyckena till DJ140 istället. Dock kvarstod problemet... :( Exakt samma varvtal och samma tendens till misständningar.

Ska koppla in en bredbandslambda i dagarna så man slipper gissa tänkte dock höra om det är någon här som har erfarenhet att dela med sig med liknande problem.

Det kanske inte ens är bränsle relaterat?

Massa snack om att Dynojet är skit och ska slängas på sophögen kan vi hålla borta från denna tråd, så länge det inte tillför något bra!

All hjälp uppskattas så skriv av er ni som har något att tillföra :)

Glömde säga det att efter att jag prövat DJ140 så testade jag att köra utan filter för att se om det fungerade men samma symptom då också...

Finns det några tänddelar som beter sig såhär om dom är kaputt?

En bänkning är ju att rekommendera, trixit att hitta rätt annars. När jag bänkade min 750 F tog de bort vakumslangarna, allt enligt DJ instruktionen. Blev kanon efter bänkningen.

Hej!

Tack för svar!

Vilka vakumslangar menar du att dom tog bort? För i manualen jag fick till så stod det att man skulle ta bort "float bowl vent tubes"... Men jag förstår inte vad det är för tubes dom menar... :(

Jo sätta upp i bänk ger ju klart bästa resultatet !
Dock så missar man allt det roliga på vägen, om man inte har en egen bänk då.. Sen kostar det en rätt bra slant också.. 6-8000 kr fick jag pris av Claessons i Bromölla för ca ett år sedan när jag ringde..

Det var ruskigt dyrt, jag betalade 1900 + DJ kittet.

Det är väl alla slangar utom bränsleslangarna och vakumslangen till bensinkran, men jag är inte säker, men det finns nog andra här som vet mer om just slangarna.

Har förresten lämnat min på bänkning nu, efter att ha tagit bort de individuella filtren och satt på originalburk. Jag frågade inte vad det kostade, men lite drygt 2000 spänn blir det nog. Hos Beviks i Linköping.

Last edited:
Oj, vilken skillnad på pris!

Då skall jag kolla med andra firmor i närheten hur mkt dom vill ha. 2000 spänn kan det vara värt helt klart!

Härligt me din hoj, hoppas det blir bra.. När är den klar?

Går det bra, onsdag, jag ställde in den så de kanske kan ta den innan onsdag, den är okul att köra nu iallafall. hopp studs blödder pang pang...

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar