Problem att installera mobilt bredband (vista)

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
När jag stoppar in dongeln i USB uttaget och skall installera det så får jag ett felmeddelande och det står "failed with error8235: en hänvisning returnerades från servern"

håller på att bli galen :huvet:huvet
någon som har haft samma problem?

Skaffa en Mac, då fungerar allt smidigare.

eller åtminstone gå tillbaka till XP som funkade någolunda ok:tungan

Skaffa en Mac, då fungerar allt smidigare.

eller åtminstone gå tillbaka till XP som funkade någolunda ok:tungan

Eller skaffa Ubuntu, tryck i USB stickan från Tele2 och se en ny anslutning magiskt läggas till i listan bland nätverk.

Det har inte med operativsystemet att göra, det har med Telias modem att göra, det fungerar kasst i flera operativsystem, Tele2 levererar en lite äldre Huaweisticka som bara funkar, vad du än kör för operativ.

Eller skaffa Ubuntu, tryck i USB stickan från Tele2 och se en ny anslutning magiskt läggas till i listan bland nätverk.

Det har inte med operativsystemet att göra, det har med Telias modem att göra, det fungerar kasst i flera operativsystem, Tele2 levererar en lite äldre Huaweisticka som bara funkar, vad du än kör för operativ.

Näe:va inte riktigt sant.. dom har ett liknande problem som dom måste åtgärda från supporten... suttit utan lina på landet ett gäng gånger under sommaren, felia o tele2 lirar ju tydligen under samma täcke på det mobilabredbandet.

Näe:va inte riktigt sant.. dom har ett liknande problem som dom måste åtgärda från supporten... suttit utan lina på landet ett gäng gånger under sommaren, felia o tele2 lirar ju tydligen under samma täcke på det mobilabredbandet.

Jo, dom kör väl på samma nät, men med olika utrustning.

Comviq kör ju med Huawei till sitt refillbredband, men det är en el cheapo sticka (1550 tror jag den heter), den fungerar inte heller rakt av i linux, men det är lätt åtgärdat tydligen.

Jag har inte haft något behov av mobilt bredband själv, men brorsan köpte en comviq sticka när han behövde ett par dagar, och han fick igång den i Ubuntu.

Däremot har jag som sagt läst om flera som har fått bråka med telias usbsticka.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back