Privatvårdsförsäkring??

lakehillracing

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
3st Aprilia rs 125 1 Honda rs125
Är det någon som vet om det finns något försäkringsbolag, som har privatvårdsförsäkring som gäller för utövning av roadracing.

Pär Karlsson

LF (Stockholm) har olycksfallsförsäkring som täcker allt utom kampsport med slag mot huvudet. Det är iofs inte samma sak som en sjukförsäkring (som jag antar att du menar) men du kan ju kolla med dem.

försäkring

Hej!

Lrf försäkringar har en olycksfallsförsäkring som man kan teckna på upp till 800 000.- utan läkarintyg om total friskhet osv. Den har inga inskränkningar alls vad jag förstår.
Jag vet många i som kör på Sturup raceway utan att tävla och därmed ej har försäkring via licensen som har valt denna.
Kolla upp den.

Johan

Det finns olycksfallsförs. o sjukförsäkring. Invaliditetsersättning kan man nog ha som tillval.
Jag antar att du menar olycksfallsförsäkring som godtar skador i samband RR som giltig orsak att utnyttja försäkringen. De flesta bolag har sån försäkring. Ibland anser bolagen att det är en extra risk och kräver en förhöjd avgift men inte alla.
Det är nog tyvärr bara att ringa runt och fråga de mest välkända bolagen eftersom det ofta är beroende på tidigare skador, ålder m.m

Jag antar att du menar det du skriver.

Är själv med i Företagarna (www.foretagarna.se) och har därigenom tecknat deras försäkringspaket Garant GrundPlus, vilken innefattar bland annat en sjukvårdsförsäkring. Bland undantagen nämns inte roadracingskador, däremot gäller försäkringen inte vård orsakad av olycksfall som inträffar i samband med kampsport. (Hänger inte upp mig på att de beskriver det som ett olycksfall, det står under sjukvårdsförsäkringens villkor).
Dock finns en annan begränsning som jag inte begriper innebörden av fullt ut: Försäkringen gäller inte för olycksfall som inträffar vid och har direkt samband med utövande av sport som den försäkrade uppbär ersättning från. I svensk rr uppbärs väl inte så mycket ersättning kan jag tro, men den som vill ha mer exakta svar om detta utgör problem för framtida ersättning frågar naturligtvis försäkringsgivaren, som i detta fall är LF.

Försäkringen tecknas via ett företag, antingen om man är egen företagare eller så får man se om man kan övertyga sin arbetsgivare att teckna försäkringen för en.

Försäkringen i dess grundform innehåller även livförsäkring och olycksfallsförsäkring. Sen kan man som vanligt välja till både belopp och andra moment om man önskar.

Du vet att vi redan har en som du kan teckna genom juniorföreningen.
http://www.maximum-attitude.se/ och sen under övrigt.
Laila kommer på fredag med uppdateringar

:gnissla :gnissla :gnissla Ingår löständer?:gnissla :gnissla :gnissla

Hade glömt att du sa det, Men har man en mupp unge som bruter armar och ben så är det ju bra att kunna spika ihop han fort som fan. så att inte andra tidskvalet går istöpet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT