Prisvärda mackor/lightkäk/frukost i stan?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Frukosten var slut här hemma, mäktar inte med att handla sådant innan jobbet. Är inte direkt lunchhungrig, det käkar jag på jobbet sedan.

Frågan är då; var köper jag najsiga mackor, eller baguetter eller nåt sådant? Visst, submans finns ju, men de köstar väl utöver det vanliga? Känner inte heller för att köpa någon inplastad svettig macka på Statoil.

TIPS!

Café Skåne...under Mölndalsbro
Finns en grillbar i Högsbo som finfina mackor oxå........liggger rakt fram i rondellen om du kommer från Statoil!

Snackade precis med en polare, och visst, Café Skåne omnämndes snabbt.

KOm på efteråt att jag käkat några mackor därifrån. Fina fisken.

Så får det bli. Mot Mölndal.

Baguetten vid korsvägen är bra, det finns flera cafeér som har lite priskrig med varann där, tror dock baguetten är poplärast.
Finns även en soft baguettbar vid stigberstorget.

Om inte baguetten vid korsvägen passar, då kan jag varmt rekomendera "Oves" gatukök i sävedalen näre "triumf glass" mycket välsmakligt öppet från (10.00-24.00) men kanske lite långt när man är hungrig >>>---> bra att veta om man har vägarna förbi... fina brudar där oxå :)

Barett skrev:
2435389 Om inte baguetten vid korsvägen passar, då kan jag varmt rekomendera "Oves" gatukök i sävedalen näre "triumf glass" mycket välsmakligt öppet från (10.00-24.00) men kanske lite långt när man är hungrig >>>---> bra att veta om man har vägarna förbi... fina brudar där oxå
:)

Något bättre gatukök har jag ännu inte lyckats hitta. :tummenupp
En halv special för 30 spänn räcker oftast som lunch för mig i alla fall, och god är den.

PacMan skrev:
2435471 Något bättre gatukök har jag ännu inte lyckats hitta. :tummenupp
En halv special för 30 spänn räcker oftast som lunch för mig i alla fall, och god är den.

:yoparty ja, riktigt goda e de hjuuu, svårt o slå deras halvspecialare
:pannkyss :) :) "Bäst i stan" :) :)

de var tal om att det skulle ersättas... har jag hört fel el-R ?:confused: :confused:

Barett skrev:
2435542 :yoparty ja, riktigt goda e de hjuuu, svårt o slå deras halvspecialare
:pannkyss :) :) "Bäst i stan" :) :)

de var tal om att det skulle ersättas... har jag hört fel el-R ?:confused: :confused:

"Gött mos" -oves gatukök.

jo det är klass på dem. Längre ner söderut, så ligger ju "lillamandas" stationen i kungsbacka. inte fel dem heller.

ja, café skåne är i topp. och så har dem öppet 162 timmar av 168 möjliga under en vecka! stängt mellan 24:00 lördag kväll till 06:00 söndag morgon

Barett skrev:
2435389 Om inte baguetten vid korsvägen passar, då kan jag varmt rekomendera "Oves" gatukök i sävedalen näre "triumf glass" mycket välsmakligt öppet från (10.00-24.00) men kanske lite långt när man är hungrig >>>---> bra att veta om man har vägarna förbi... fina brudar där oxå :)

Man kan väl äta stekt strömming, köttbullar å lite annat där med om jag inte missminner mig helt, klart det bästa gatuköket i närheten:yoparty

Rasorblade skrev:
2435270 Café Skåne...under Mölndalsbro
Finns en grillbar i Högsbo som finfina mackor oxå........liggger rakt fram i rondellen om du kommer från Statoil!

Är du från vettet människa?? Deras salmonellasmittade skitmackor köper väl ingen normalt funtad person?! Jag handlar aldrig på Skåne igen efter jag låg dubbelvikt över porslinsstolen en hel dag i somras pga deras baguetter. Fy fan säger jag, aldrig mer. :tummenner

Har aldrig haft problem med skåne... du måste haft otur, eller blandat med något annat...

Bus-Bo skrev:
2435653 Man kan väl äta stekt strömming, köttbullar å lite annat där med om jag inte missminner mig helt, klart det bästa gatuköket i närheten:yoparty

Ja ja men... o så har man 20m till efterrätten Triumf Galss sen tar man kanske en titt på (kommer inte på namnet til hoj affären" där vid hörnet) o avslutar klällen hos min flamma i närheten,,, hehe:tuttar Vad mer behöver man hi hi

Party Party

10to10. Ligger nära KTB och handels, ligger brevid fiket där man kan köpa hagabullar. 20kr för baugett och dricka. Oftas har dom gårdagens också för en tia. Budget som fan :)

Finns även en soft baguettbar vid stigberstorget.[/QUOTE]

Vad bra man får en massa tipps var man kan käka på en hoj tur!

Tycker också baguettbaren vid stigbergstorget är bra dom gör mackan direkt samt det är en massa! olika sorter, nästan som en pizzeria billigt med 25:- ink dricka.:arsele :hojcbr :hojharley :hojsmilie

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT