Prisvärd weekend eller motsv åt mammelimamsen, 60.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Korvmamman fyller 60. Korvis måste köpa present.

Några tips?

Jag och min gode bror har försökt hitta något lämpligt men man blir ju aldrig nöjd eller så är det för dyrt.

Vi har pratat en del om någon weekend eller annat. Saken är att hon varit på så gott som alla SPA:n i landet.....

Både morsan och farsan är flygrädda så det är anledningen till att vi inte kollat så väldigt mycket efter flygweekends. En riktigt djävla supermegagrym flygweekend till oslagbart pris kan självklart vara aktuell men helst skulle jag försöka hitta något som inte kräver flyg....

Finns det någon typ av speciell eller mysig resa man kan göra inom sverige? Någon speciell plats som kan tänkas uppskattas?

Ös på med tips!
När det gäller flygweekends så måste det som sagt sticka ut och vara extra speciellt och prisvärt för att det ska motivera den skräcken. Min farsa är nog den mest flygrädda person jag hört talas om näst efter typ Markus.

Men vad gillar lilla korvmamman förutom korv då:hihi blir lite lättare om man vet vad hon kan tänkas tycka om.

Men vad gillar lilla korvmamman förutom korv då:hihi blir lite lättare om man vet vad hon kan tänkas tycka om.

Sorry... skulle kanske förtydligat:

Jag tänker inte köpa någon pryl, det ser redan ut som skärholmens loppmarknad hemma hos dem...

Jag vill köpa en upplevelse eller resa.

Hon är allt annat än någon actionmamma så att köpa presentkort på live.it som ger henne möjlighet att sparra med Jörgen Kruth går bort.

Tidigare år har hon fått en del SPA-presentkort (inom sverige) och något år fick hon en biljett till någon show på Dalhalla dessutom har vi flera gånger skickat dem på typ DN/GE-galorna...

Teater, show, musik, friidrott, upplevelser och resor är sånt som brukar funka.

Problemet är inte att hitta den typen av erbjudanden utan det svåra är att gallra.

Någon trevlig skärgårdsvistelse skulle kunna funka det med men då bör det som sagt vara bra förpackad med ett mysigt boende.
De bor redan "i" sthlms skärgård så en sådan vistelse bör vara något extra....

Last edited:
Wien eller Praag är något jag skulle rekommendera.
Sen kan man då prata lite snällt med flygbolaget och få komma till Arlanda nån dag innan på lite "flygträning" där man går igenom lite saker vad som händer, vad det är som dunkar och låter vid takeoff och landning osv osv osv.
Det om något kan faktiskt hjälpa dina föräldrar för framtida påhitt och semestrar. Sen just Praag och Wien är ju inte så långa flygturer... eller varför då inte en helg i Köpenhamn, det blir en timmas flygresa och sen en helg i en mysig stad för att sedan flyga hem, men om de tyckte det var för läskigt med flyget kan de alltid ta tåget hem.

Om hon nu gillar span men inte flyg så sätter du henne på båten över till Riga och bokar att schysst spa där. Ska finnas riktigt bra span där säger dom som vet.

Jahapp... nu fick jag revidera budgeten en aning. :(
Hade ju tänkt göra så att komma överens med korvpappan så han bidrog till sin egen del men han ringde precis å berättade att han minsan slagit till och köpt en egen present... (Cliff Richard på Globen & hotellvistelse)

.....jag antar att jag får hålla mor inom sveriges gränser...

Någon som kan tipsa om en schysst skärgårdsvistelse eller motsvarande...

Tack för alla tips ändå. De kan bli aktuella ändå men isåfall för egen del. :tummenupp:

Far min kör för poolresor och vet att dom har väldigt uppskattade resor. Mycket äldre personer som åker vilket innebär att det inte är något bus o skrik på nätter osv.
Endast båt och buss, inge flyg. dom har en SPA-resa på 5 dagar till Nådendal i Finland för ett bra pris. Kolla bara upp så spabehandlingar osv ingår eller om ni måste köpa till.
kan ju kika in den iaf..

http://www.poolresor.se/default.asp?id=4569&ptid=1622

Annars har du en uppsjö av olika resor att välja mellan

http://www.poolresor.se/default.asp?id=1664&ptid=1624

Lycka till.. :)

Hon är allt annat än någon actionmamma så att köpa presentkort på live.it som ger henne möjlighet att sparra med Jörgen Kruth går bort.

1. Glöm Liveit. Det är greatdays.se som gäller och jag kan ge dig bra rabatt. Där finns lite lugnare grejjer där också.

2. Vill du inte köpa en upplevelse: Stick iväg med mammsen bakpå hojen. Ta en sväng på Åland eller nåt. Avsluta med fin middag nånstans. Sånt där betyder väldigt mycket för dom.

Har dom redan varit där ett par gånger måste det ju innebära att dom gillar stället :tummenupp

Sen kan du ju alltid ringa o prata med poolresor o förklara att hon fyller 60 o vill låta åka på nån utflykt eller nånting.. de mesta går nog att ordna.. dom brukar inte vara omöjliga. Eller bara o lyxa till det extra med ett finare hotellrum, champagne osv? :)

Fan vad kassa idéer. Det hon (och pappan) skall ha är givetvis någon form av terapi för deras flygrädsla. Det måste finnas hundratals olika kurser med differentierade prisnivåer och längd.

Snacka om att öppna upp nya delar av livet.

Fan vad kassa idéer. Det hon (och pappan) skall ha är givetvis någon form av terapi för deras flygrädsla. Det måste finnas hundratals olika kurser med differentierade prisnivåer och längd.

Snacka om att öppna upp nya delar av livet.

Det är farsan som är flygrädd. Jag tror morsan är "sympati-rädd" för att han inte skall känna sig så mesig. Jag tror f.ö. mest det beror på att han har ett överdrivet kontrollbehov.

Egentligen är det inget större problem eftersom de är inbitna bil-människor och gärna bilar över hela europa.

Störst problem blir det för mig som försökt hitta något.

I.o.m att farsan nu köpt sin egna present så får jag ju revidera budgeten så jag tvingas söka mer i närområdet.

Ta fram en karta och gör upp en trevlig rutt till dem. Inkludera många kisspauser för gamlingarna. Ring runt till ställena där de ska luncha/middag/övernatta och fixa så allt är betalt och klart. Skicka med en stor picknick korg, resegodis mm...

Mammelimamsen? Bor du fortf. kvar i pojkrummet, LR? :3freak

Var skulle man annars bo? :va
Inte fan kommer någon med saft och bullar om man bor i egen lägenhet.
Dessutom är min idol Ned Flanders så STFU!!! :mad:
img_6.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey