Prisvärd speldator?

Nick1337

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2011
Hoj
1991, Yhamma 67
Hej, jag ska nu köpa en ny dator och eftersom jag har rabatt på proshop.se så tänkte jag köpa en därifrån. Vore snällt om någon kunde plocka ut en prisvärd dator därifrån för ca 10k. Den ska vara bärbar, det jag kommer använda den till är framförallt lite småspel som wc3 samt en del photoshop.

Tack på förhand :D

Den här skall du ta av de som finns där. Asus är bra skit och hygglig prestanda. massa ram.

11000:- utan din rabatt

ASUS

N53SN-SZ255V
Core i7 2630QM / 2 GHz, RAM, 16 GB, hårddisk 500 GB Hybrid hårddisk, BD-RE, GF GT 550M, Gigabit Ethernet, WLAN: 802.11b/g/n, Bluetooth 3.0, Windows 7 Home Premium 64-bitars, 15,6 "Widescreen LED-bakgrundsbelysning TFT 1920 x 1080 (Full HD), kamera

Richo kommer med bra skit! :tummenupp

Däremot frågasätter jag mig 15,6 " Widescreen, det är ganska litet det, minst 20-24" säger jag - men det kanske är en laptop Richo hänvisar till!? (troligt när det kommer till skärmstorleken, inte troligt vad gäller 16 Gb ram... :va)

Massa RAM är alltid bra skit!
Har du möjlighet så släng gärna in en SSD-hårddisk istället för vanlig, det är helt sjukt vilken hastighet det är på dom grejorna, polarens nya dator startar på 7-8 sekunder och då med ca 10 program på autostart (bl.a. mail, photoshop, chrome osv.)
Men det kostar extra visserligen hehe

Mycket RAM och en SSD-hårddisk = über

TS: "Den ska vara bärbar,"

Personligen tycker jag inte att det blir så mkt bärbart när man går upp i storlek. Då köper jag hellre en lös stor fet skärm till skrivbordet.

SSD är fett nice men fortfarande aningens dyrt som enda disk.
Det är om det finns 2 hdd platser i laptopen och man kan köpa en ~ 40gb för system och en del program.

Det var vart fall en hybriddisk på den där burken.

http://www.proshop.se/Barbar-Dator/ASUS-N53SN-SZ255V-2276672.html

Förövrigt står det M i slutet på graffekortet vilket i de flesta fall tyder på mobile.

Richo kommer med bra skit! :tummenupp

Däremot frågasätter jag mig 15,6 " Widescreen, det är ganska litet det, minst 20-24" säger jag - men det kanske är en laptop Richo hänvisar till!? (troligt när det kommer till skärmstorleken, inte troligt vad gäller 16 Gb ram... :va)

Massa RAM är alltid bra skit!
Har du möjlighet så släng gärna in en SSD-hårddisk istället för vanlig, det är helt sjukt vilken hastighet det är på dom grejorna, polarens nya dator startar på 7-8 sekunder och då med ca 10 program på autostart (bl.a. mail, photoshop, chrome osv.)
Men det kostar extra visserligen hehe

Mycket RAM och en SSD-hårddisk = über

Last edited:
Vettifasen hur jag lyckades missa början på den meningen där :va
Låter som ett riktigt bra tjöp! :tummenupp
Glöm inte HDMI-sladd och koppla in skiten till TV'n :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman