Prisuppgift koppling?

CAPTAIN AWESOME

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
Gixxer 750
Någon som e lite snabb som kan pissa fram kostnad för ny koppling till en gixxer 750 00:a? Separat prisuppgift för grejerna och för jobbet please:krama

Inte dåliga krav du har...

Bästa är nog att ta kontakt med firman där du tänkt lämna in hojen, kan ju vara olika från firma till firma både på prylarna och framförallt på arbetet..

Mja, har planer på att byta det själv...va mer en generell fråga om verkstadskostnaden...hur lång tid tar det för dem?

Bör jag byta vajer också samtidigt?

Priskillnad mellan vanlig orginal och slirkoppling?

Last edited:
Vad det i verkligheten tar och vad de tar betalt för har noll korrelation....

I verkligheten tar det 20min från det att man har plockat av kåpan tills den är dax att återmontera. Slipperkoppling har lite fler delar och många skall justeras efter lamellbyte vilket tar tid(oddsen att de verkligen skulle göra det på en service är dock låg)....

Okej....ja jag får väl vänja mig vid å ha ett låst bakhjul när jag kör in mot kurvorna då:) Men delarna...vart hittar jag dessa billigast i Sverige?

Såvitt jag vet lär du få köpa kopplingskorgarna orginal. Dåligt med aftermarket till äldre sport?

Alltså vänd dig till närmaste suka handlare. Lameller, mellanskivor och fjädrar finns ju pirat däremot hos vem som helst.

Vilken firma eller företag i Sverige är lämplig att beställa piratdelarna ifrån?

De som är ÅF för Max Mc import eller MCnyckeln som katalogen heter.
I ditt fall rekommenderar jag Marcussen MC, då det ligger nära till hands och har överlägsen service.

Lameller strax under 700
Fjädrar strax över 200

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...