Prisskillnad höst/vår

Dungen

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2013
Hoj
Honda CB600 FA -08
Hejsan

Tog mitt kort i somras och har nu i sommar kört med min första hoj, en Honda Hornet, men jag börjar fundera på att testa på något annat.

Eftersom jag är ganska ny på det här med motorcyklar kanske ni som har varit i gamet länge upplysa mig om ungefär hur mycket begagnatpriserna skiljer mellan höst och vår? Förstår såklart att det är olika beroende på märke, årsmodell etc etc. För min det så sneglar jag lite på en Gixxer 750 från runt 07-08 men det kan säkert vara informativt för andra att få veta en ungefärlig siffra.

Finns redan en aktuell tråd som jag inte har hittat, så var vänliga att upplys mig :)

Tack för alla svar!

jag har förstått det som att det är dyrare på våren ja men samtidigt, kollar du på en viss årsmodell i år så är den ett år äldre nästa år, så då kan den ju omöjligtvis bli dyrare, så ska du handla hoj ska nu nog vänta till nästa säsong, slipper du ju ordna med vinterförvaring och sparar försäkringspengar.. en grej till dock är ju att hojjarna har en tendens att försvinna ganska fort när folk börjar inse att dom vill handla på vårkanten. allt beror såklart på hur populär modellen är.. sen om du skall köpa ny så vill du kanske sälja den du har? det jag skulle råda dig till är att ordna det först, hojjar finns det många till salu att välja på :)

Hojarna är helt klart dyrare på våren än hösten.
En snabb koll ger att R6 -08 verkar vara 5-10k billigare nu än vad dom var i April/Maj.

MEN, glöm inte att räkna på dina kostnader för att äga hojen innan du slår till på nåt "fynd" på hösten.

Du kanske behöver hyra en parkering.. sen kostar en del garageförsäkringar typ en 500:ing/månad så bara där försvinner några tusenlappar på din besparing från att köpa på hösten tills dess att du faktiskt kan använda den.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park