Prishöjning nästa år?!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Fick brev från TH idag där det står följande:

"Det är dags att förnya din motorcykelförsäkring

Till kommande år har en del förändringar skett. Bland annat har samtiliga rabattavtal upphört.

Förutom att din premie påverkas, kommer nu samtliga mcförsäkringar bli årsdifferentierade. Tidigare kunde man betala samma premie oavsett månad. Nu kommer man alltid att betala större delen av premien på sommarhalvåret. På vintern betalar man istället mindre."

Att premien är årsdifferentierad påverkar mig inte då jag redan har denna betalningsrutin.

Är det någon som hört några generella rykten om höjningar eller andra förändringar? Framförallt från TH's sida.

Likaså rubriken i brevet. Måste jag förnya den, eller kommer de bara att höja/sänka och skicka de nya premisserna till mig utan att jag vet nåt?

/Henke

hållundan skrev:
Fick brev från TH idag där det står följande:

Är det någon som hört några generella rykten om höjningar eller andra förändringar? Framförallt från TH's sida.

Likaså rubriken i brevet. Måste jag förnya den, eller kommer de bara att höja/sänka och skicka de nya premisserna till mig utan att jag vet nåt?

/Henke

Min försäkring sjönk med ett par hundralappar detta är inte i TH utan Bilsport men ändå, det kan ju finnas hopp för nästa år med :banana

ohoh.. Jag som vill skaffa mig en ny 600 till nästa säsong. Fan f-bolagen :mad:

Blir till att behålla trajjan ett tag till då. Tills man får vettiga premier om sådär typ 10 år..... :huvet

sir Urban skrev:
Min försäkring sjönk med ett par hundralappar detta är inte i TH utan Bilsport men ändå, det kan ju finnas hopp för nästa år med :banana
Jag hoppas också det. Hojen blir ju ett år äldre, likaså jag. Det borde inte bli någon höjning, men man vet ju aldrig med dom jäklarna.

hållundan skrev:

Till kommande år har en del förändringar skett. Bland annat har samtiliga rabattavtal upphört.

Förutom att din premie påverkas, kommer nu samtliga mcförsäkringar bli årsdifferentierade. Tidigare kunde man betala samma premie oavsett månad. Nu kommer man alltid att betala större delen av premien på sommarhalvåret. På vintern betalar man istället mindre."

/Henke

Så har jag haft sen jag tecknade min försäkring(och jag har TH) och det suger fett mycket att inte ha lika mycket varje månad, det blir lite jobbigare att planera.
Jag hoppas inte att dom höjer premien för blir jag tvungen att åka till dom och :fatta! lite på dom :D
Jag tror inte att du måste teckna om din försäkring utan jag tror att det går med automatik enda skillnade blir som sagt att det blir olika månadsavgifter på sommaren och på vintern. Jag har 465 spänn i månaden nu och kommer väl ha ca 2200 i månaden på sommaren :kocko

hållundan skrev:

/Henke

Jag ringde TH (som jag har haft under 2004) och fick den nya premien för
nästa år: 1000 spänn billigare!! Om din förfallodag är snart kan de säkert
svara direkct...(min förfallodag är 1 jan).

/M

när jag ringde till TH så kom dom med samma variabla sk-t försäkring, men jag förklarade "snällt" att jag inte ville ha den.
den blir dyrare..

Jag ska bara ha trafik ändå. Krash kåpor, värsta larmet på marknaden, fet kätting o en pistol så att jag kan skjuta ihjäl den klåfingriga jäveln som försöker stjäla min nya ögonsten

:kulspruta Tjyven

gixxer_chrille skrev:
Jag ska bara ha trafik ändå. Krash kåpor, värsta larmet på marknaden, fet kätting o en pistol så att jag kan skjuta ihjäl den klåfingriga jäveln som försöker stjäla min nya ögonsten

:kulspruta Tjyven

Ahhhh :skrämd :skrämd trafik på en flång ny båge.
Respekt :mattias

hållundan skrev:
Gött som kött. Ringde till dom nu och premien hade sänkts ca 800 spänn per helår.

:banana

Fick oxå en sänkning från TH :)

Sänktes från 8400 till 6800 för halvförsäkrat / helår men de vill fortfarande ha 15500 för helförsäkrat...jag som kör så försiktigt :(

/BW

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...