Pris på fälgbanor inklusive ekrar?

prankster_76

Den som väntar....
Gick med
19 Jul 2006
Hoj
Såld...
Hej
Håller på att göra en av världens tyngsta motarder hehehe. En kle väger närmare 200kg full men det hindrar inte mig från att sätta 17" fram i syfte att bättra på stuket. Tyvärr är ju inte utbudet stort till dessa hojar vad det gäller eftermarknadsdelar... Undrar därför om någon har ett cirkapris på vad det kostar att modifiera det forna 21" framdäcket till 17" dvs. byte av fälgbana och ekrar? Tacksam för svar:yoparty

prankster_76 skrev:
2410356 Hej
Håller på att göra en av världens tyngsta motarder hehehe. En kle väger närmare 200kg full men det hindrar inte mig från att sätta 17" fram i syfte att bättra på stuket. Tyvärr är ju inte utbudet stort till dessa hojar vad det gäller eftermarknadsdelar... Undrar därför om någon har ett cirkapris på vad det kostar att modifiera det forna 21" framdäcket till 17" dvs. byte av fälgbana och ekrar? Tacksam för svar:yoparty

dyyyyrt.
men kolla så att du inte kan använda bakfälgbanan fram(lika många hål o samma vinkling på allt)
kanske även kan använda bakdäcket fram så bli de ännu billigare..isf kan du nog räkna på 2000 för en fälgbana 1500 för ett nytt bakdäck o ca 1000 spänn för ekrar om du inte kan använda samma ekrar fram som till bakfälg vilket inte e troligt..
sen kostar de väl o ekra om oså...hör med er lokala cykelnisse om ni har nån om han ekrat mc-fälg förr..
bruka bli billigare.

men kör på..jag tycker kle blir snyggare med 17"
+ att om du tar bort bakstänkan o sätter en rak från en cross bli den ännu coolare :tummenupp

denna e supercool
http://www.luehdorf.de/KLE500Seite1.html

Bifogat

• kle500motard.jpg
    kle500motard.jpg
    33.3 KB · Visningar: 86
Japp jag håller med, vilken snygg kle du länka till!!! Precis nåt sånt jag tänkte mig. Det får nog kosta då alltså efter att ha sett de där bilderna är det ju tveklöst så att 17" måste på.

Fan undra om det går med fälgar från en gpz 500? Det blir nog en aning billigare men men ekerfälgar är ju snyggare i mina ögon.....

Last edited:
Håller också på att kolla lite olika alternativ för att modda på 17" fälgar på min KLE. Har kollat lite på sidan som bilderna ovan kommer ifrån , och med mina begränsade tyskakunskaper/översättningsprogram så tror jag att hans fälgar kommer från en bandit 600. Har försökt forska lite i olika cyklars fälgbredder och dimensioner men det är svårt att hitta några uppgifter. Hojta till om du hittar något som verkar fungera.

prankster_76 skrev:
2410356 Hej
Hej
En 17" polerad aluminium-bana typ Akront/Morad kan kosta runt 1700-2000:-
En sats höghållfasta polerade rostfria ekrar kan kosta ca 1300:-
Antar att du kör 4-kors 40 ekrat då.
Kolla på tex Bikeline.
Ekringsarbetet (exklusive däckkrängning och balansering) kan gå på ca 700-1000:- om du hittar ngn som inte är dyr

Mvh
J

Davidof skrev:
2411797 Håller också på att kolla lite olika alternativ för att modda på 17" fälgar på min KLE. Har kollat lite på sidan som bilderna ovan kommer ifrån , och med mina begränsade tyskakunskaper/översättningsprogram så tror jag att hans fälgar kommer från en bandit 600. Har försökt forska lite i olika cyklars fälgbredder och dimensioner men det är svårt att hitta några uppgifter. Hojta till om du hittar något som verkar fungera.

yammas szr har ju 4 tums bakfälg..kan man ha 150 däck..
nån som bli sugen o hittar så säg till kan jag mäta upp mina fälgar.
man kan flytta både skiva o drev både utåt o inåt.
går o ta av ganska mycke i svarven på dom.
ska dom utåt så schimsar man bara.
de jobbiga är att man får köpa drevämne då största drev till denna e typ 39.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti