Pris på en Suzuki GSX-R 750?

Ater

Livet börjar vid 200 km/h...
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
GSX-R 750 -97
Spanat lite på en Suzuki GSX-R 750 -97 som gått 4000 mil, motorn är dock renoverad totalt och har gått 1000 mil sedan dess.
Personen som ska sälja hojjen begär strax över 40' kkr för den, är detta ett lämpligt pris?

Mvh, Per
 
Jag köpte en '00 för 42. Iofs import och lätt skrapad.

Så över 40 för en 97a är befängt. Max ~30kkr.

Folk övervärderar sitt gamla skrot hemskt mycket.
 
Inte mer än 35k hade jag gett...
 
Låter dyrt. En 00 kostar inte så mycket mer och är en modernare hoj.
 
Ater skrev:
Spanat lite på en Suzuki GSX-R 750 -97 som gått 4000 mil, motorn är dock renoverad totalt och har gått 1000 mil sedan dess.
Personen som ska sälja hojjen begär strax över 40' kkr för den, är detta ett lämpligt pris?

Mvh, Per

Jämför med priser du hittar på andra annonser så ser du vad som är rimligt. Renoverad vid 3000 - varför? Låter onödigt.

Bakgrunden avgör också priset, rejshoj är billigare.
 
Vi sitter och klurar på en 92a som har gått 4500 mil. Priset är satt till 30000 är det lämpligt? Serviceboken fattas. Det är våran första hoj och verkar vara en lämplig start eller vad säger ni? :)
 
Pippi skrev:
Vi sitter och klurar på en 92a som har gått 4500 mil. Priset är satt till 30000 är det lämpligt? Serviceboken fattas. Det är våran första hoj och verkar vara en lämplig start eller vad säger ni? :)
Enligt mig: NEJ.
 
Pippi skrev:
Vi sitter och klurar på en 92a som har gått 4500 mil. Priset är satt till 30000 är det lämpligt? Serviceboken fattas. Det är våran första hoj och verkar vara en lämplig start eller vad säger ni? :)
Nej för jössenamn.
 
hållundan skrev:
Nej för jössenamn.

Vad skulle vara ett bra pris tycker ni? De är en del saker som är gjorda på den som tex. batteriet är bytt, kamkedjespännet, tändstift osv
 
Gixxer 750 innan -96 är ganska omoderna hojar. En 92:a borde inte vara värd mer än 22-25k även om den är i hyffsat skick.
 
Pippi skrev:
Vad skulle vara ett bra pris tycker ni? De är en del saker som är gjorda på den som tex. batteriet är bytt, kamkedjespännet, tändstift osv


Kollar man Bike TESTs prislista modell 2004 för begnagnat hamnar den på 25.. 91orna hamnade då på 23... utförda saker på servicen du nämner räknas ju som standard underhåll..
 
alltså...jag har svårt att vara objektiv när det gäller gixxer eftersom de är så jävla bra hojar men 40k för en 97 känns i överkant. 35k är rimligt, får du den för 30k är säljaren dum i huvudet/desperat, vilket inte är fallet så ofta Kan också vara vettigt att fråga varför motorn gått igenom en helrenovering efter bara 3000 mil? Har killen kvitto på renoveringen?
 
Tiger och Barbar:

Tack för hjälpen! Vi ska åka och titta på hojen på tisdag. Skönt att ha lite kött på benen :)
 
du kan få min zx6r 03 lätt skrapad ena sidan helt org för 50lök
1900mil
 
Pippi skrev:
Vi sitter och klurar på en 92a som har gått 4500 mil. Priset är satt till 30000 är det lämpligt? Serviceboken fattas. Det är våran första hoj och verkar vara en lämplig start eller vad säger ni? :)

Näe, det är lite mkt. Är den i originalskick (vilket börjar bli ovanligt) skulle jag nog rikta in mig på runt 25k. Är den omlackad och skruvad (Dynojet och en massa annat skit) skulle jag inte ge en spänn över 20k. Att servicemanualen fattas på en 15 år gammal hoj med kanske 10-15 tidigare ägare är inget ovanligt. Du får kolla den desto mer noggrannt istället och är nu novis så ta med dig någon som har koll. Det finns många lik därute....
 
fazerfun skrev:
Näe, det är lite mkt. Är den i originalskick (vilket börjar bli ovanligt) skulle jag nog rikta in mig på runt 25k. Är den omlackad och skruvad (Dynojet och en massa annat skit) skulle jag inte ge en spänn över 20k. Att servicemanualen fattas på en 15 år gammal hoj med kanske 10-15 tidigare ägare är inget ovanligt. Du får kolla den desto mer noggrannt istället och är nu novis så ta med dig någon som har koll. Det finns många lik därute....


Oki, ja tror inte de med boken är så big deal, men frågar man inget får man ju ingenting veta... Tar med en polare som e riktigt haj på hojar och har kört o mekat i 30 år så det löser sig nog... Tack för hjälpen! :banana

ps. den är omlackad eftersom den har varit omkull...
 
Last edited:
Gränsen neråt på 80-tal/tidigt 90 verka vara kring 20 tusen om det skall vara anständigt skick. Men det vet var och en att man sedan ofta kostar på en massa för att få det skick man vill ha. Och det kan man aldrig få igen vid en försäljning, det gör man för att uppleva det själv. Min egen ligger utan vidare 15000:- över inköpspriset i utgifter redan, och det skulle ändå inte påverka ett möjligt säljpris mkt. Folk går mest på årsmodell/miltal. Men det upplevda värdet för mig själv är klart högre än jag betalt i pengar
:pannkyss
så då är inte innehavet något problem.
 
Last edited:
gunnar_gt750 skrev:
Gränsen neråt på 80-tal/tidigt 90 verka vara kring 20 tusen om det skall vara anständigt skick. Men det vet var och en att man sedan ofta kostar på en massa för att få det skick man vill ha. Och det kan man aldrig få igen vid en försäljning, det gör man för att uppleva det själv. Min egen ligger utan vidare 15000:- över inköpspriset i utgifter redan, och det skulle ändå inte påverka ett möjligt säljpris mkt. Folk går mest på årsmodell/miltal. Men det upplevda värdet för mig själv är klart högre än jag betalt i pengar
:pannkyss
så då är inte innehavet något problem.

en sann gixxerentusiast har talat :) :tummenupp :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top