Pris på Ducati 748?

• Thread starter Thread starter afd
  • Start date Start date

afd

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
Ducati 748
Tjena!
Nu har jag sålt min R6:a o ska ge mig in på V-twin. Har länge varit väldigt förtjust i Ducati 748.
Har hittat en 748:a från 1996 som är importerad och har rullat 2600mil. Är det nån som vet vad priset ligger på dessa?
Är det nåt man ska se upp med och kolla extra på en 748:a från 96?
Ciao

afd skrev:
2067875 Tjena!
Nu har jag sålt min R6:a o ska ge mig in på V-twin. Har länge varit väldigt förtjust i Ducati 748.
Har hittat en 748:a från 1996 som är importerad och har rullat 2600mil. Är det nån som vet vad priset ligger på dessa?
Ciao

tja, se upp med avundsjuka blickar från andra pojkar o flickor :)

ozeo skrev:
2067918 tja, se upp med avundsjuka blickar från andra pojkar o flickor :)

Det summerar väl allt ganska bra...:hihi

Kolla hur servicehistoriken ser ut, när ventilerna är ställda och remmarna bytta sist,slitage koppling/kopplingskorg, vilken olja den är körd på, kraschad? etc...

Annars är det som med alla andra hojar, man får gå efter skicket och se om det överenstämmer med milantalet och ägarens version av hur den blivit skött.

Lycka till med köpet och hör gärna av dig om det är något du skulle vara osäker på när du varit och tittat på någon hoj :)

afd skrev:
2067875 Tjena!
Ciao
60-70k

jag har en 750 Sport från -01 för 55kkr! både billigare och nyare :tummenupp

Tack för svaren ang. 748:an.
Ska ta o provköra den jag har tänkt mig om en vecka.

En annan fråga, var får man enklast och billigast tag på en tonad kåpglas och vita mätartavlor för en Ducati 748 från 96?
Ciao

*Superlight* skrev:
2067932 Det summerar väl allt ganska bra...:hihi

Kolla hur servicehistoriken ser ut, när ventilerna är ställda och remmarna bytta sist,slitage koppling/kopplingskorg, vilken olja den är körd på, kraschad? etc...

Annars är det som med alla andra hojar, man får gå efter skicket och se om det överenstämmer med milantalet och ägarens version av hur den blivit skött.

Lycka till med köpet och hör gärna av dig om det är något du skulle vara osäker på när du varit och tittat på någon hoj :)

*Superlight* skrev:
2067932 Det summerar väl allt ganska bra...:hihi

vilken olja den är körd på?????vad är bra och vad är dåligt :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...