pris för en tzr250?

2takt

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
tzr250-87
Hejsan svejsan!

Vad kan man ta för en risig tzr 250 från 87?

Motorn är nyborrad med nya kolvar packningar, tändhattar, tändspole nya reedventiler, startar går finfint med lite justeringar. borrade förgasare, Jollymoto pipor?...
Ja resten då :näsblod inga kåpor eller mätare, måste lackas osv. Har Fatbar o en massa småpynt...

Nå vad säger ni? slänger kanske upp en bild imorn, ska sussa nu

bild i mitt garage! ( kan inte med data å sånt:rolleyes:)

edit: gammal bild men...slipad tank o bak. baken är smått moddad osså.

Alltså det där är ju omöjligt att svara på när det gäller ett så udda objekt som en TZR250 -87. Marknadsvärde är det högsta pris någon är beredd att KÖPA den för. Vad säljaren begär är egentligen helt ointressant. Säjarens begärda pris är inget annan en ett uttryck för önskan och förväntan och på sätt och vis en indikation på hur pass seriös säljaren är, alltså hurvida han verkligen vill sälja eller om han är ute och fiskar och känner sig för lite. Det är bara en fråga om hur gärna du vill bli av med den. Köpare finns alltid så länge du är beredd att sälja för marknadsvärde. Sätt ut annons och vänta på att telefonen ska ringa, ringer den inte sänker du priset till dess att att den börjar ringa. Svårare än så är det inte. För mig är den värd 3000 kr, men det finns säkert andra som värderar den högre än så. Lycka till med din försäljning.

Säg vad du vill ha för den så kan jag kanske vara intresserad av att köpa den till våren :rolleyes:

bild i mitt garage! ( kan inte med data å sånt:rolleyes:)

edit: gammal bild men...slipad tank o bak. baken är smått moddad osså.

Har du tur kanske du kan få 7k då den är långt ifrån juste skick och att den är "moddad" vad det nu skulle innebära är INTE plus i kanten.
Skulle den däremot varit i originalskick så kunde du nog börjat betydligt högre pris.
Inget illa menat!

*/ ?>
Back