Premiärrundan avklarad idag

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sol och nästan torra vägar.... det blev bara för mycket abstinens idag, på med skinnstället och gamla bettan rullades ur garaget, efter lite övertalning så spann 1127 cc igång, det brölar gött ur VH kolfiberröret.

Lite varmkörning och sen ner en repa till macken för att tanka luft i bakelitdäcken, nu gäller det att ta det lugnt tänkte jag, drar på lite ut ur stan men får hjärnsläpp, matar fullt på 1-2-3-4 oj då 250 blås på 90 väg, moahahahaha fan va roligt det är.

Det är lite vått i burlövsrondellen och däcken småsläpper lite men ganska kontrollerat känns det som, efter ett par mil så har fingrarna domnat bort men leendet man har kommer att sitta i lääänge.

Hoppas att det är torrt på Lördag, då j-r ska det köras en duktig runda.

:) :banana

Last edited:
Fan va gött det låter!!! :yoparty

Idag har det varit kanonväder!

Se där! Fler som joinar vår lilla skara av *host* early drivers *host* detta året! :tummenupp

Hörru, är inte uppmuntran till brott olagligt? :rolleyes:
Och vad gör mitt bakhjul i vardagsrummet förresten?

/Herr A. Vställd

Tog oxå en runda idag, kunde inte låta bli.
Satt i skolan, solen tittade fram, det var bara raka vägen hem och ut och gazza!
Det blev inga 250 knyck, men det rullade på ganska bra på sina ställen :hihi

---Snart är sommaren här---

Jag velar hela tiden :huvet

ligger precis på +1 idag här nere och fan.......

Jag har i alla fall planerat att köra en lång runda nästa helg och utforska div. vägar i Skåne. Har Flygrakans Café öppet vid denna årstiden?? (Stugvärme... :hihi )
Kan ju vara bra och ha det förberett om jag ska "leda" MCK Vilses körning ngn gång.... :rolleyes: *Visslar generat*

...får nog fan montera en GPS på hojen...tror jag....

Var det runt 15-snåret du var vid Burlövsrondellen?

Förhoppningsvis är torsdag min "jungrufärd" med min nya hoj. Ska bli gött att komma igång igen. Blir Hbg-Mö.......får väl se om jag vågar mig på den "lååååånga" rundan (omvägar på småvägar) eller enbart "raka vägen". De ska tydligen bli snöblandat.....o nån plusgrad....huuuhmmm...

TouchMan65 skrev:
Var det runt 15-snåret du var vid Burlövsrondellen?

Förhoppningsvis är torsdag min "jungrufärd" med min nya hoj. Ska bli gött att komma igång igen. Blir Hbg-Mö.......får väl se om jag vågar mig på den "lååååånga" rundan (omvägar på småvägar) eller enbart "raka vägen". De ska tydligen bli snöblandat.....o nån plusgrad....huuuhmmm...

Lycka till då! :tummenupp
Hoppas att nya hojen kommer till glädje...ska bli kul o få slå en kik på den när det blir gazz!

JKay skrev:
Lycka till då! :tummenupp
Hoppas att nya hojen kommer till glädje...ska bli kul o få slå en kik på den när det blir gazz!

Man tackar, man tackar! Den kommer att duga för min del, helt klart. Så får väl se om jag hänger långt efter när man är med på Onsdagsgazzet. :tummenupp

TouchMan65 skrev:
Man tackar, man tackar! Den kommer att duga för min del, helt klart. Så får väl se om jag hänger långt efter när man är med på Onsdagsgazzet. :tummenupp

Ja, DUGER gör den...tänk på mig o min lille 600!!!

Mr K skrev:
jävla Svin! Nu E Det Slut!!!

Vem får vårdnaden om barnen? Ska Mr K hitta kärleken igen? Eller ska de rent av bli samms igen? Missa inte nästa veckas avsnitt!

majtii skrev:
Vem får vårdnaden om barnen? Ska Mr K hitta kärleken igen? Eller ska de rent av bli samms igen? Missa inte nästa veckas avsnitt!

:tummenupp :tummenupp

Fast med den (träffsäkra!!??) logaritmiska logiken om kvinnor han gjort undrar jag. Vem sätter emot? :hihi

GSXR1100R skrev:
Sol och nästan torra vägar.... det blev bara för mycket abstinens idag, på med skinnstället och gamla bettan rullades ur garaget, efter lite övertalning så spann 1127 cc igång, det brölar gött ur VH kolfiberröret.

Lite varmkörning och sen ner en repa till macken för att tanka luft i bakelitdäcken, nu gäller det att ta det lugnt tänkte jag, drar på lite ut ur stan men får hjärnsläpp, matar fullt på 1-2-3-4 oj då 250 blås på 90 väg, moahahahaha fan va roligt det är.

Det är lite vått i burlövsrondellen och däcken småsläpper lite men ganska kontrollerat känns det som, efter ett par mil så har fingrarna domnat bort men leendet man har kommer att sitta i lääänge.

Hoppas att det är torrt på Lördag, då j-r ska det köras en duktig runda.

:) :banana
Baaaahhhhhhhhhhh...

Jävla orättvist att tjuvstarta! Skulle ju vara "först" ut på lördag. :huvet :huvet

Men grattis! Klart go läsning! :D :tummenupp

JKay skrev:
Jag har i alla fall planerat att köra en lång runda nästa helg och utforska div. vägar i Skåne. Har Flygrakans Café öppet vid denna årstiden?? (Stugvärme... :hihi )
Kan ju vara bra och ha det förberett om jag ska "leda" MCK Vilses körning ngn gång.... :rolleyes: *Visslar generat*

...får nog fan montera en GPS på hojen...tror jag....
GPS!?!? Då är du diskad direct!
KPT är accepterat men fan inte GPS, det är bara AleX som har dispens då han ju lyckats köra till Höör istället för Eslöv. Med GPS.... :rolleyes:

Jaha och nu så snöar det i Lund :mad: Jävla tur att man hann köra en runda i går, det ser ut att bli skitväder ett tag till.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026