Praktikplats i Gävletrakten

Pangbruden

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Yamaha
Hej
Jag skall flytta till Gävle efter årsskiftet och vill ha en praktikplats. Jag undrar om någon kan tipsa om något företag där man kanske ev har chans att få jobb senare också om man utbildar sig. Jag vill jobba inom något administrativt eller som utredare. Jag vill också bli arbetsförmedlare men har hört att de inte tar in praktikanter där. Kom gärna med tips på lämpliga företag dit man kan höra av sig.
/Blivande praktikant...

Pangbruden skrev:
Hej
Jag skall flytta till Gävle efter årsskiftet och vill ha en praktikplats. Jag undrar om någon kan tipsa om något företag där man kanske ev har chans att få jobb senare också om man utbildar sig. Jag vill jobba inom något administrativt eller som utredare. Jag vill också bli arbetsförmedlare men har hört att de inte tar in praktikanter där. Kom gärna med tips på lämpliga företag dit man kan höra av sig.
/Blivande praktikant...

Varför inte söka ett riktigt kneg? PRAO:a gjorde man i 4-5 om ja inte minns fel :kocko

Pangbruden skrev:
Hej
/Blivande praktikant...

Tjaa.. kanske, men var lite mer specifik. Alla företag har någon form av administration, så där kan du ju välja vilket företag som helst för ett besök. Och "utredare".... utredare inom vad? Arbetsmarknadsutredare, elsäkerhetsutredare, arbetsmiljöutredare eller vad? :confused:

Mr_White skrev:
Varför inte söka ett riktigt kneg? PRAO:a gjorde man i 4-5 om ja inte minns fel :kocko

Jag ska ha barn i juni och ingen vill väl anställa en havande kvinna i dagens jobbSverige... Så för mig är nog praktik det enda sättet i vår.

Boostmax skrev:
Tjaa.. kanske, men var lite mer specifik. Alla företag har någon form av administration, så där kan du ju välja vilket företag som helst för ett besök. Och "utredare".... utredare inom vad? Arbetsmarknadsutredare, elsäkerhetsutredare, arbetsmiljöutredare eller vad? :confused:

Det spelar ingen roll inom vilket område jag hamnar inom utredare jag vill bara ha erfarenheten inom det...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman