Pracka på 04 kåpor på 05

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vet att Alakhai har prackat på 04 kåpor på sin 05. men är det även någon annan som gjort detta? Jag kommer troligen få köpa 04-köpor som jag måste tvinga på 05 CBR600RR'en. Har hört att det ska gå, men att det blir lite tajt. Vill veta hur ni gick till väga och exakt vilka hinder man kommer stöta på.

Kommer 04ans tankskydd att passa 05ans?
Är insugen av olik styrlek?
Är bakdelen annorlunda?

Lite brådis!

luftintagen är annorlunda. tankdummien är samma. bakdelen är annorlunda.

men ja, 04ans kåpor passar. använd 04ans luftintag så ska det nog gå bra.

04ans bakdel passar på 05 bakram, men inte tvärtom.
:)

Swedie skrev:
Jag vet att Alakhai har prackat på 04 kåpor på sin 05. men är det även någon annan som gjort detta? Jag kommer troligen få köpa 04-köpor som jag måste tvinga på 05 CBR600RR'en. Har hört att det ska gå, men att det blir lite tajt. Vill veta hur ni gick till väga och exakt vilka hinder man kommer stöta på.

Kommer 04ans tankskydd att passa 05ans?
Är insugen av olik styrlek?
Är bakdelen annorlunda?

Lite brådis!
Ska inte du åka standard?? Då måste siluetten var lika som standard...

Vad för egentlig skillnad är det på luftintaget? större och längre? Vore bra o se microfishes på det hela. Är sebimoto's kåpor gjorda för originalsadeln eller för egengjord sits?

sebimotos kåpor är för egentillverkad sadel... dvs helt igen gjutna.
luftintagen, dom är likadana i luftburkens ände om man säger. där dom fästes i toppkåpan är 05an mer avlånga... svårt att förklara, men dom passar inte 04kåpor...

SKa du förresten köra orginal luftintag, eller sebimotos egna?

Swedie skrev:
Så noga kommer de INTE vara. :) Då får de på moppo. hehe
Om det är skilland på siluetten och besiktnings mannen vet/ser det så kan det var kört..Såna är reglerna..

sant som sägs, det måste vara "homologiserat" dvs, hoj från 05, kåpor från 05.

så tror jag det är.
Så är det i supersport iallfall. Har mekat åt stiggy o folke.

Robbano skrev:
sant som sägs, det måste vara "homologiserat" dvs, hoj från 05, kåpor från 05.

så tror jag det är.
Så är det i supersport iallfall. Har mekat åt stiggy o folke.

Om detta stämmner är det helt sjukt. Det stämmer inte i SBK som också skall vara homologliserat. Per Gustavsson körde med zx6 kåpor på sin zx10:a förra året..

Mvh//ZS

Sätter jag på CBR1000RR kåpor på min R1 så börjar vi prata om regelbrytning. Men 04 och 05 kåpors skillnad... nja.

Men okej, får se om jag ska ta och köpa luftintagen oxå, om de finns.

Swedie skrev:
Sätter jag på CBR1000RR kåpor på min R1 så börjar vi prata om regelbrytning. Men 04 och 05 kåpors skillnad... nja.

Men okej, får se om jag ska ta och köpa luftintagen oxå, om de finns.
Ska du köra med -04 kåpor på en ny Honda vilket jag vet att du ska MÅSTE du köpa luftintagen också!! Det är dom som skiljer och måste passa i toppkåpan. Alltså -04 toppkåpa kräver -04 luftintag.

alakhai skrev:
Ska du köra med -04 kåpor på en ny Honda vilket jag vet att du ska MÅSTE du köpa luftintagen också!! Det är dom som skiljer och måste passa i toppkåpan. Alltså -04 toppkåpa kräver -04 luftintag.
NÅN SOM HAR O SÄLJA?!?!?

Fakk, tänkte precis ringa o köpa 04-kåpor men finns inga luftintag så vettikatten asså.

Är det "stor" skillnad? Tänkte om 04ans är så pass små att 05ans motor nu skulle få för lite luft o det blir fel bränsleblandning eller nått... ?

det är bara utformningen på "triangeln" dvs den del som placeras mot toppkåpan som är stora skillnaden.

men som sagt, 04 kåpa = 04 intag.

*/ ?>
Back