Powercommander, byta prog med knapp

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tja på er alla!
Jag har sökt men inte hittat något om detta så jag hoppas att det inte blir en dubbelpost.

Jag har införskaffat en cbr600rr och skulle vilja slänga i en PCIII.
Det enda jag vet om PC är att man kan mappa om cykeln med den så mina kunskaper är väldigt små därav den kanske dumma frågan. Men frågar man inget får man heller inga svar.

Någon här som vet om man kan ha 2 st program i och skifta med en liten omkopplare?

Tacksam för svar!

MVH Niclas

nope vad e poängen att skifta så snabbt ??

Har man två olika helsystem så tar det inte så lång stund att knalla med pc3 till datorn och ladda om den...

Har man två olika helsystem så tar det inte så lång stund att knalla med pc3 till datorn och ladda om den...

Man kanske vill ha ett system för ekonomikörning och ett för lite sportigare ?

eller för att farbror blå skall kunna testköra och då är den skitslö och ett som låter den spinna ut ordentligt.

eller ett besiktnings system och ett vanligt

eller ett för att frugan skall köpa en egen hoj, för den går ju som skit.

eller kanske för att frugan skall låta en köpa en ny hoj för den går ju så illa..

Finns många mystiska orsaker till varför en person vill att hojen skall gå som skit ibland och riktigt bra ibland.
inte vet jag...

eller kanske bara häftighetsfaktorn att det går att göra...

Man kanske vill ha ett system för ekonomikörning och ett för lite sportigare ?

eller för att farbror blå skall kunna testköra och då är den skitslö och ett som låter den spinna ut ordentligt.
eller ett besiktnings system och ett vanligt

eller ett för att frugan skall köpa en egen hoj, för den går ju som skit.

eller kanske för att frugan skall låta en köpa en ny hoj för den går ju så illa..

Finns många mystiska orsaker till varför en person vill att hojen skall gå som skit ibland och riktigt bra ibland.
inte vet jag...

eller kanske bara häftighetsfaktorn att det går att göra...

Bingo! :tummenupp

Ja det går bra:tummenupp
Men du behöver en Multifunction Hub Switch från Power Commander också

Var finns dessa att köpa och vad kostar det?

Last edited:

dom andra fattade jag men inte denna..?

Vad spelar det för roll om jag togvässat min hoj, vad ska snuten göra åt det el hur ska han märka skillnad mot hans survolvo el bmw hoj ??

Det låter ju onekligen häftigt med en till box att gömma men som a-b-c stegen på nya gixxer 1000 så är högerhanden mitt ekonomi/raceläge..
Allt annat e rätt onödigt..

lite som att sätta hiss på ett utedass..coolt men rätt onödigt..:D

Last edited:

Vad spelar det för roll om jag togvässat min hoj, vad ska snuten göra åt det el hur ska han märka skillnad mot hans survolvo el bmw hoj ??

lite som att sätta hiss på ett utedass..coolt men rätt onödigt..:D

Tja jag kan tänka mig några scenarion men vad sägs om att hojen är reggad som mellan, men strypningarna borttagna.

eller för att se till att "visa" att den inte alls kunde ha kört i vad det nu skulle vara för hastighet som de tagit honom för, ok något krystat men vafan..

men visst fan är hiss på ett utedass störtskönt ;-) helt underbart..

Har för mig att dessa finesser redan finns på nya Suckor, med lite knapptryckningar på instrumentpanelen, 2-3 olika inställningar.:confused:

Han har honda, men vill göra en fuskvariant på A-B-C :pannkyss

Mellankort, 600'a reggar till 25kw :rolleyes:

Har för mig att dessa finesser redan finns på nya Suckor, med lite knapptryckningar på instrumentpanelen, 2-3 olika inställningar.:confused:

Ja, fast B-läget är en mix av A & C

Tja jag kan tänka mig några scenarion men vad sägs om att hojen är reggad som mellan, men strypningarna borttagna.

Fan, missa att du skrev. :huvet

Last edited:

Fan bara trycka knappen när det regnar:D eller nått sånt....vill oxå ha

Eller ett GAZZA-läge och ett köra lååångt o ekonomiskt.. :D

Tackar tackar! Får kolla om det finns någon firma i sverige som kan plocka hem...

Eller så beställer du från USA o ber dem skcika med en lapp... "Nu är din box lagad och testad UA"... Så slipper du momsen :tummenupp

Last edited:
Eller ett GAZZA-läge och ett köra lååångt o ekonomiskt.. :D

Eller så beställer du från USA o ber dem skcika med en lapp... "Nu är din box lagad och testad UA"... Så slipper du momsen :tummenupp

Har aldrig beställt från staterna... lite chicken :P Men nån gång skall vara den första! :yoparty

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon