PowerComander

Gustaf

gkn
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
-
Ng här som installerat sin PC själv?

Kan man det eller måste man typ sätta upp hojen i bänk och hålla på och ställa in en massa, eller är det bara att programera hojen från cd-rom skivan som följer med PC?

Beror väl på om du vill ha ut max effekt eller ej. Monering av PC är barnsligt enkelt, injusteringen är lite krångligare. Med de mappar som följer med kan man komma ganska när optimal inställning, men det vet du inte förrän du bänkat.

Nr:18 skrev:
Beror väl på om du vill ha ut max effekt eller ej. Monering av PC är barnsligt enkelt, injusteringen är lite krångligare. Med de mappar som följer med kan man komma ganska när optimal inställning, men det vet du inte förrän du bänkat.

Kan ju tillägga att jag har helsystem oxå.... det kanske gör det ännu svårar att få den att funka optimalt utan bänkning??

Vad skiljer verkstans inställningar mot de som följer med PC på cd-rom skivan?

Gustaf skrev:
Kan ju tillägga att jag har helsystem oxå.... det kanske gör det ännu svårar att få den att funka optimalt utan bänkning??

Vad skiljer verkstans inställningar mot de som följer med PC på cd-rom skivan?
Varje hoj är unik. På 2 likadana hojar kan det skilja4-5 hk innan injustering. Dom mapparna som följer med är optimala för den hoj dom är gjorda på, inte för din hoj. Verkstans mapp blir optimal för just din hoj om dom kan sitt jobb.

Varje hoj är unik. På 2 likadana hojar kan det skilja4-5 hk innan injustering. Dom mapparna som följer med är optimala för den hoj dom är gjorda på, inte för din hoj. Verkstans mapp blir optimal för just din hoj om dom kan sitt jobb.

För de pengarna som dom tar ut för bänking och installation kan man ju hoppas på att dom vet vad de gör.....

Tack för hjälpen!

Gustaf skrev:
För de pengarna som dom tar ut för bänking och installation kan man ju hoppas på att dom vet vad de gör.....

Tack för hjälpen!
Jämför priser innan du bestämmer dej för vem som ska få jobbet. Har sett fantasipriser på enkla bänkkörningar. Ser att du bor i Gbg, kolla med RG-Engineering i falkenberg, han har vettiga priser öch är duktig. 0346-58628 Han är dessutom auktoriserat dynojetcenter. :tummenupp

Jämför priser innan du bestämmer dej för vem som ska få jobbet. Har sett fantasipriser på enkla bänkkörningar. Ser att du bor i Gbg, kolla med RG-Engineering i falkenberg, han har vettiga priser öch är duktig. 0346-58628 Han är dessutom auktoriserat dynojetcenter. :tummenupp

Min service skulle kosta: 4500-5000:-
100mil sevice=2000:-
Installationav PC=2500-3000:-

Nu när jag "pratat" med dig så kanske jag installerar PC själv och är jag inte nöjd med resultatet så lämmnar jag in den på bänkning.

Power Commandern är lätt att installera man kopplar in den i befintligt elsystem med förberedda stickkontakter.
Hade in och mappade den förra veckan, har Yosh helsystem, PC IIIr och moddifierad luftburk med KN filter. Det följde med ett antal mappar på cd skivan som följer med och jag körde in en som skulle vara anpassad till ovanstående. När den kom in gav den 158,1 hk och 127,7 Nm på bakhjulet och efter justering i bänken gav den 167,4 hk och 134,2 Nm.

Jag monterade på grannens Blackbird med slipon och KN i somras.
Då använde vi en mapp från hemsidan,och enligt en senare bänkning var kurvan perfekt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT