Deefred
Garage på Grosse Freiheit.....
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Power Commander - Mjukvaruskillnad för olika hojar?
Jag har köpt en beggad PC III till min Aprilia RST Futura.
Den var tidigare monterad på en Futura, men den ägaren som hade köpt hojen med PC´n monterad var inte nöjd med hur hojen betedde sig så han demonterade PC´n. Han hade ingen aning vad det var för map i den osv.
När jag nu kopplade upp PC III:an mot min laptop med en 9v adapter och läste ut information från den så var den ämnad för en Triumph Daytona 955i
Sprätte upp lite eltejp runt kablaget och hittade de avklippta kablarna som var till den tredje injektorn hos trajjan.
Jag kan inte ladda upp futurans mapp för det vägrar PC´n att ta emot.
Däremot funkar det bra med Daytonans givetvis.
När jag jämför Futurans "noll" mapp med Daytonans "noll" mapp avseende trottel lägena och varvtalen så är enda skillnaden att Daytonans går 1000 varv högre.
Givetvis är ju värdena i matrisen helt annorlunda men jag har tänkt att lämna hojen till ett dynojet center som får skapa en mapp åt mig.
Frågan är nu om det kan bli problem med detta?
Futuran använder Sagem sprut och vad jag vet gör även Daytonan detta.
Jag tror att det borde funka men kanske någon som vet mer?
Har inte installerat PC´n ännu, men märker jag ingen skillnad på hur motorn funkar med en noll mapp i PC´n så borde det vara frid o fröjd att sedan skapa en riktig mapp.
Jag gav bara 50$ för PC´n så det är ingen stor ekonomisk börda direkt
Jag har köpt en beggad PC III till min Aprilia RST Futura.
Den var tidigare monterad på en Futura, men den ägaren som hade köpt hojen med PC´n monterad var inte nöjd med hur hojen betedde sig så han demonterade PC´n. Han hade ingen aning vad det var för map i den osv.
När jag nu kopplade upp PC III:an mot min laptop med en 9v adapter och läste ut information från den så var den ämnad för en Triumph Daytona 955i

Sprätte upp lite eltejp runt kablaget och hittade de avklippta kablarna som var till den tredje injektorn hos trajjan.
Jag kan inte ladda upp futurans mapp för det vägrar PC´n att ta emot.
Däremot funkar det bra med Daytonans givetvis.
När jag jämför Futurans "noll" mapp med Daytonans "noll" mapp avseende trottel lägena och varvtalen så är enda skillnaden att Daytonans går 1000 varv högre.
Givetvis är ju värdena i matrisen helt annorlunda men jag har tänkt att lämna hojen till ett dynojet center som får skapa en mapp åt mig.
Frågan är nu om det kan bli problem med detta?
Futuran använder Sagem sprut och vad jag vet gör även Daytonan detta.
Jag tror att det borde funka men kanske någon som vet mer?
Har inte installerat PC´n ännu, men märker jag ingen skillnad på hur motorn funkar med en noll mapp i PC´n så borde det vara frid o fröjd att sedan skapa en riktig mapp.
Jag gav bara 50$ för PC´n så det är ingen stor ekonomisk börda direkt

Last edited: