Power commader+trattar till R1 05!

daniel.yzfr7

Mr R7
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
YZFR1+49/39cc minimoto för race
DSC00918_edited.JPG

DSC00920_edited.JPG

Ville bara visa mitt resultat av trattar/power commander/kn filter&slipon.:tummenupp

Kul att man kunde få lite extra pollar i hojen och att vridet blev klart bättre.:yoparty

Yamahan är ju inte direkt känd för att ha mkt vrid.:mad:

Men min hoj hade ialla fall inte det stora tappet på hk&vrid vid 6500-7500rpm som de flesta har..:D ...troligt vis beror det på att körningen i bänken var med slipon och kn filder och ingen katalysator .:confused:

Att vrid moments kurvan inte är helt stabil beror nog på att det extra långa trattarna ger lite extra vrid vid 6000rpm:tungan .

Samanfattnings vis kan man ju se att det blev ca 10Hk extra mellan 8-11500rpm...och ca 8-12 Nm extra mellan 5000-11000rpm.
Såklart är det bakhjuls hästar och vrid som är på pappret.
Sen tillkommer ju effekt när man kör över 70km/h tack vare trycksatt luftburk
men det vet ju alla:D
// Daniel
 
Enligt bilderna så har du ökat effekten från 102hk till 152hk, och det är riktigt grymt med trattar och slipon :tungan
 
Du fick ju effekten tidigare i registret, men + 1,1 hk i toppeffekt är väl inte mycket :confused: .
 
:D
Du fick ju effekten tidigare i registret, men + 1,1 hk i toppeffekt är väl inte mycket :confused: .

Hela iden med trattar är att få till bättre mellanregister.
Att ha 178 eller 185hk på topp spelar mindre roll för oss dödliga svensson typer.

Kan hojen få till ett bättre register mellan 5-12000rpm där man oftast kör så är det att föredra framför en massa extra toppeffekt och ett dåligt register.

Min gamla hoj hade ett fantastist register och "ynka " 150 motor hk ...men
endå så var hojen oftast före nyare ´R1 mfl på rakan på knutstorp,falkenberg,kinnekulle,&även mantorp som har en meeeega lååång raka.:yoparty :D
 
:D

Hela iden med trattar är att få till bättre mellanregister.
Att ha 178 eller 185hk på topp spelar mindre roll för oss dödliga svensson typer.

Kan hojen få till ett bättre register mellan 5-12000rpm där man oftast kör så är det att föredra framför en massa extra toppeffekt och ett dåligt register.

Min gamla hoj hade ett fantastist register och "ynka " 150 motor hk ...men
endå så var hojen oftast före nyare ´R1 mfl på rakan på knutstorp,falkenberg,kinnekulle,&även mantorp som har en meeeega lååång raka.:yoparty :D

Vad hade du för hoj innan, den med ett fantastiskt register. R1-98/01?/D.
 
Vad hade du för hoj innan, den med ett fantastiskt register. R1-98/01?/D.

Jo en yzf750 ombyggd till yzfr7 Haga replica med thunderace motor+dynojet trim.

155hk i motorn men ett mkt kraftigt vrid.:yoparty
80Nm från 3000rpm sen stigande till 112Nm vid 10.000rpm.:yoparty

Dock är ju R1ans svar på gas och varv villighet mkt mkt bättre &självklart chassit utklassar det gamla .
Men Men jag var snabbare med min gamla hoj på knutstorp/falkenberg.
Iår får jag se om jag kan putsa tiderna lite.:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top