Power 2CT vs Road 2CT

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Hej

Ville bara skriva mina synpunkter om skillnaden mellan dessa däck..

Fram till idag så har jag kört ca 500 mil på Michelin Power 2CT däck.
På min hoj passa dem perfekt. Hojen var lättsvängd , mycket bra fäste , man har ett mycket bra förtroende för däcket vid snabb körning , inga problem att ändra spår mitt i en kurva. Hojen kändes som en 600cc R-hoj.

Enda negativa alltså ca 500 mil normal körning endast.....


Idag var jag hos fursten och tänkte fan många pratar gott om Michelin Road 2CT jag provar sådana nu. Man har ju läst senaste BIKE med däckstestet där detta däck vann och jag citerar " VFR.n en riktig kurvmaskin med MICHELIN ROAD 2 2CT "

Jag kom ca 10 m där jag märkte skillnad direkt på min hoj. Plötsligt kändes hojen som en Honda Goldwing ( överdriver lite ). Hojen ville knappt svänga. ???

Åkte in på macken direkt kollade däckstrycket blev marginellt bättre efteråt.
Åkte hem till Täby och en tur till Waxholm och Bulten...
Hojen har aldrig varit så pass svårstyrd sen jag har haft den ( 3 år ) .
Den var bättre med orginaldäcken på ( Michelin Pilot Sport )

Min egen personliga slutssats av Michelin ROAD 2 2CT är:

Det är säkert mycket bra däck. Kommer säkert hålla minst det dubbla jämfört med Power. Men något sportdäck skulle jag inte säga att det är.
Det kommer ta säkert ett par dagar till att vänja sig .

Som sagt detta är min personliga uppfattning efter dagens däcksbyte på min SV1000s

P.s tackar fursten för mycket bra service....:tummenupp

// Colossus
 
Monterade du nytt Pilot Road fram också?
 
Har hört att pilot road2 ska släppa jävligt lätt på blött underlag jämfört med power, stämmer det?
 
Vad är konstigt?:va
Varför skulle dom inte kunna vara sämre i vått för? :va :tungan

Kanske för att det är i regn dom har fått bäst kritik i tester.
Har i och försig ej testats mot powerdäcken i regn.
Är själv helnöjd med valet av Road 2ct försämrade ej greppet nämnvärt jämfört med diablo sulorna som satt på innan och ingen eller väldigt liten skillnad på kvickheten i styrningen.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top