Postorder...

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
Vad är det som gäller igentligen vid köp från utlandet?
Skatt & moms?

Har beställt några gånger från England å det har alltid blivit billigare än jag trott :rolleyes:

Fick lite grejer nu från Motrax å som på deras hemsida skulle kosta 33£ + frakt blev inte fullt 300:- :confused:

Wass is wrong??

Ett sånt här till hojen för 199£ kanske vore nåt??
Ixil

Antaglingen har inte firman lagt på momsen eftersom du finns i ett annat land än UK - och då ska du betala Svensk moms... om tullen tycker sig ha tid att kika igenom allt gods som kommer inom EU's gränser - vilket de oftast inte gör. Lyllo dig!

smiler skrev:
Vad är det som gäller igentligen vid köp från utlandet?
Skatt & moms?

Har beställt några gånger från England å det har alltid blivit billigare än jag trott :rolleyes:

Fick lite grejer nu från Motrax å som på deras hemsida skulle kosta 33£ + frakt blev inte fullt 300:- :confused:

Wass is wrong??

Ett sånt här till hojen för 199£ kanske vore nåt??
Ixil

Re: Re: Postorder...

andersbrink skrev:
Antaglingen har inte firman lagt på momsen eftersom du finns i ett annat land än UK - och då ska du betala Svensk moms... om tullen tycker sig ha tid att kika igenom allt gods som kommer inom EU's gränser - vilket de oftast inte gör. Lyllo dig!

Hmmmm.... kanske det, har iof bara köpt mindre prylar som kommit i "brev" kanske svårare å få ett slipon igenom?

Mitt visir kostade £78 och jag betalde 1105kr för det.

750RR

Ska kanske tilläggas att man bör be dom att inte lägga på utländsk moms utan säg att du ska betala momsen i Sverige.

Fick nyss hem ett paket (2-1/2 vecka från beställning till det att jag hade det vid min dörr) från USA för 6400 SEK plus 1524 för moms & tull för prylar som i Sverige skulle ha kostat minst 10300.

Sen att jag fick paketet innan ens den Svenska firman skulle ha funderat på att börja på maskinarbetet på prylen gör ju inte saken sämre. Vem fanken har lust att vänta till slutet av April! Amerikanska Carolina Cycle versus Svenska Motospeed. Skillnaden på servicenivån är sorgligt graverande.

1277cc gsxr bigblock, o-ringat, honat och färdigt. Dom behövde inte ens ha kolvarna för att fixa det. Maximalt uppmätt fel på borrningen var 0.005 mm. Helt jämra suveränt!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra