Positivt överraskad

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Köpte en begagnad hoj för några veckor sedan, har bara startat den 2-3ggr och upptäcker att batteriet är dåligt.
Så jag gick in till handlaren och förklarade problemet och undrade om vi kunde hitta en lösning tillsammans. Jag förklarade att att dåligt batteri hade jag tagit med i kalkylen på en gammal hoj, men att jag kunde kanske få ett bra pris på ett nytt. Svaret kom snabbt:

Vi säljer inte hojar på det sättet, jag beställer ett nytt från yamaha. Du behöver inte betala en krona. Självklart skall såna saker som batteri vara fräscht på en hoj du köper hos oss.

Eftersom jag själv var beredd på att få betala en slant så blev jag positivt överraskad...:tummenupp

Bra inställning
Någon fler som fått goda erfarenheter?

Fan va roligt att höra! Det är så det ska gå till! Vilken firma var det?

Det var Lillemans MC här i Lund.

Jag var ju beredd på att betala, men det är klart att jag tyckte vi kunde komma överrens om ett bra pris eller så. Föreslog "halva vägen var".
Det ville han inte gå med på eftersom det var självklart att batteriet skulle funka om man köper en hoj hos dom.

fler som haft bra kontakter med handlare?

Det finns hopp för mänskligheten!:banana :banana :banana

Vilken handlare var det - de har förtjänat lite bra publicitet.

Kanon!

Sådana oanade trevligheter är det ont om i dagens samhälle

Roligt att läsa :)
Oftast är det bara massa gnäll om företag som inte skött sig..

Hass: Lillemans MC i Lund var det!

Bra inativ med tråden. Vi mäniskor tenderar att ha lättare för att lyfta fram saker som är dåliga eller mindre bra, te.x oseriösa/okunniga mc handlare. Tycker det inte är mer än rätt att dom mc handlare som faktiskt tar sitt kundansvar och ger kunden mycket bra service o bemötande ska premieras.

Ett bra företag lyckas med att tillgodose kundens behov infria kundens förväntningar. Ett fenomenalt företag lyckas tillgodose kundens behov och överträffa kundens förväntningar.

Det var Lillemans MC här i Lund.

Jag var ju beredd på att betala, men det är klart att jag tyckte vi kunde komma överrens om ett bra pris eller så. Föreslog "halva vägen var".
Det ville han inte gå med på eftersom det var självklart att batteriet skulle funka om man köper en hoj hos dom.

fler som haft bra kontakter med handlare?

Gå in på Eniro och skriv ett omdöme :)

Kan väl öka på berömmet då. Jag handlar ofta hos handlare, även om de inte har grejjerna hemma. Jag stödjer gärna en handlare som hjälper mig och ger mig bra service, även om det kanske kostar extra. Jag vill passa på att lyfta fram Johans MC, som alltid har bemött mig väl, om så bara för att jag har tråkigt och vill klämma på hojar eller snacka utrustning... (Sen så har jag ju säkert blåst 50K hos dom också...)

Men i alla fall. Efter cirka en säsongs användande blev det någonting keiko på mina mc-boots, kändes som en plastbit vikit sig framme vid tån och det skar något djävulskt. Borde egentligen inte varit ett garantiärende, eftersom stövlarna vid det här laget var ganska så välanvända... Jag fick ett par nya :D

Samma sak med skinnstället...sömmen hade släppt lite i baken och vid vänster ärm... Skickades iväg och jag fick det lagat utan någon som helst kostnad eller gnäll, fastän jag haft stället i säkert ett år.

Till råga på allt får jag väldigt ofta rabatt på allt möjligt jag köper... :)

Kan väl öka på berömmet då. Jag handlar ofta hos handlare, även om de inte har grejjerna hemma. Jag stödjer gärna en handlare som hjälper mig och ger mig bra service, även om det kanske kostar extra. Jag vill passa på att lyfta fram Johans MC, som alltid har bemött mig väl, om så bara för att jag har tråkigt och vill klämma på hojar eller snacka utrustning... (Sen så har jag ju säkert blåst 50K hos dom också...)

Men i alla fall. Efter cirka en säsongs användande blev det någonting keiko på mina mc-boots, kändes som en plastbit vikit sig framme vid tån och det skar något djävulskt. Borde egentligen inte varit ett garantiärende, eftersom stövlarna vid det här laget var ganska så välanvända... Jag fick ett par nya :D

Samma sak med skinnstället...sömmen hade släppt lite i baken och vid vänster ärm... Skickades iväg och jag fick det lagat utan någon som helst kostnad eller gnäll, fastän jag haft stället i säkert ett år.

Till råga på allt får jag väldigt ofta rabatt på allt möjligt jag köper... :)

Instämmer helt klart. De är trevliga att ha o göra med och inte ovanligt med bra priser. :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph