Portning

Gixxer-1100

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSX-R1100
Har portat lite på egen hand efter att ha studerat lite bilder på nätet, vad tror ni som kan det här. (Motorn är en GSX-R1127:a) :confused: :)

Bifogat

• Portning.jpg
    Portning.jpg
    115.5 KB · Visningar: 200
Ser väl okej ut för att vara första försöket.

Turbulensen är fienden. Gashastigheten är vännen. Dvs inga skarpa kanter får finnas - som verkar finnas kvar runt styrningarna och symetrin på portdelaren hade kunnat varit bättre och lite slätare. Ivfsh är det bättre än originaltoppen. Takhöjden i förhållande till insugsstorleken är kanske i största laget.

Tar lång tid att utföra gör det iaf, speciellt första gången! :D

andersbrink skrev:
Ser väl okej ut för att vara första försöket.

Turbulensen är fienden. Gashastigheten är vännen. Dvs inga skarpa kanter får finnas - som verkar finnas kvar runt styrningarna och symetrin på portdelaren hade kunnat varit bättre och lite slätare. Ivfsh är det bättre än originaltoppen. Takhöjden i förhållande till insugsstorleken är kanske i största laget.

Tar lång tid att utföra gör det iaf, speciellt första gången! :D

Är det något du kan åta dig, det där symmetrin på "portdelaren" ?
Kan du även lösa det där med takhöjden du nämnde?
Om det är av vikt att veta har jag skaffat 1370 cc. kolvar och Web kammar som lyfter 10 mm.
Om det går att lösa, vad skulle det kosta ?

Jag förmodar att du använder en Dremmel med flexibel förlängning. Använd ett Använd ett litet runt eller ovalt stenslipstift som du rundar av alla kanter med och fixar till portdelaren med. Forma slipstiftet gör du mot ett annat slipstift eller mot en sten som du plockat från gårdsplanen.

Vill inte gärna gärna rota vidare i en redan "gjord" topp. Antingen från början eller bara en reparation av skadade säten/sprucken plast jag tar på mig. Tiden räcker inte heller till... har sagt "stopp" till i mitten av juli.

Med så pass mycket kubik ska du minst ha 30/26-topp för att du ska få ut någon effekt ur den, helst 31/27.

Kamaxlarna med 10 i lyft är helt verkningslösa (lyftmässigt) utan det är bara durationen som du kan tillgodogöra dig pga av de små insugsventilerna. Jag skulle rekommendera originalkammarna tills du fixat större ventiler. Jag tror du blir positivt överaskad av en 1370 med originalkammar. Frukstansvärt rolig motor att köra! Mycket vrid överallt!

Gixxer-1100 skrev:
Är det något du kan åta dig, det där symmetrin på "portdelaren" ?
Kan du även lösa det där med takhöjden du nämnde?
Om det är av vikt att veta har jag skaffat 1370 cc. kolvar och Web kammar som lyfter 10 mm.
Om det går att lösa, vad skulle det kosta ?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman