PORR & KVINNOSYN!

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Har tänkt på en grej. Hur tror ni porr påverkar folks sexualsyn?

På internet finns ju massa varianter, som ofta går ut på enbart förnedring.

Tex stryptag på tjejen, några örfilar för att sedan spruta sperma i ögat.

Det kan ju inte vara bra för småungar att växa upp med? Det e ju liksom skillnad på hårdporr och erotik (lr vad man nu skall kalla det). Antar att ungarna kollar på massa snusk på internet. Måste ju bidra till en taskig kvinnosyn, eller?

General E skrev:
2057544 Har tänkt på en grej. Hur tror ni porr påverkar folks sexualsyn?

På internet finns ju massa varianter, som ofta går ut på enbart förnedring.

Tex stryptag på tjejen, några örfilar för att sedan spruta sperma i ögat.

Det kan ju inte vara bra för småungar att växa upp med? Det e ju liksom skillnad på hårdporr och erotik (lr vad man nu skall kalla det). Antar att ungarna kollar på massa snusk på internet. Måste ju bidra till en taskig kvinnosyn, eller?

Det är just här som föräldrarna måste ta tag i sina barn och se till att lära sina barn skillnaden på fantasi och verklighet... rätt och fel osv...

Kia skrev:
2057550 Det är just här som föräldrarna måste ta tag i sina barn och se till att lära sina barn skillnaden på fantasi och verklighet... rätt och fel osv...

Ja ge dom bra porr helt enkelt :tummenupp

Empa skrev:
2057596 Ja ge dom bra porr helt enkelt :tummenupp

Tjaaa så kanske man skulle kunna uttrycka sig åxå... Eller ge snorungarna lite vanligt sunt förnuft.... vem vet de kanske skulle funka...??? :va

Porr är nyttigt...kan inte se att det skulle vara värre än andra saker man ser på TV.

Empa skrev:
2057596 Ja ge dom bra porr helt enkelt :tummenupp

Pappa ger i julklapp. "Här har du min son, på min tid...." :hihi

Nämen jag funderar på om det inte har skett en förändring t.ex. när det gäller gruppsex. När jag var liten så skulle jag nog tyckt det var lite äckligt med ett gangbang, men nu är det inget man lyfter på ögonbrynen för. Jag tror det har påverkat till gruppvåldtäkter. Jag skulle inte tycka att det vore fresh att dela på en tjej med mina 3 bästa polare när jag var ung, men nu verkar det inte vara en så big deal för folk.

Är inte ute efter att moralisera i sig, folk får såklart göra vad dom vill, men nog har nog porren förändrats folks sätt att se på sex, på gott och ont.

Kia skrev:
2057550 Det är just här som föräldrarna måste ta tag i sina barn och se till att lära sina barn skillnaden på fantasi och verklighet... rätt och fel osv...
Jag hittade just motgiftet till porr. Här på sporthoj.

Mattias skrev:
2057626 Jag hittade just motgiftet till porr. Här på sporthoj.

Skönt att höra.... :pannkyss Då vet vi ju ialla fall en härinne som kommer sova med båda händerna på täcket i natt... :yoparty

Kia skrev:
2057616 Porr är väl jäkligt överskattat va?? :va

Porr kan ju vara "bra" också, en enkel lösning om man har dålig fantasi och är lat. Eller som inspirationskälla. Men det blir grövre och grövre, kanske "måste" det bli grövre för att ge nya kickar?

Åsså har man ju en till aspekt, tjejen får ju oftast betalt för att ha sex, vilket kallas prostitution om man inte filmar.....

Socrates skrev:
2057605 Porr är nyttigt...kan inte se att det skulle vara värre än andra saker man ser på TV.

Om man säger så här då: Efter att ett gäng någorlunda normala mellanstadieungar hade sett American ninja, kickboxer 3 osv gick ungarna hem och övade hoppsparkar på en stackars lillebror.
Efter att ha sett wrestling på tv övar ungar på att göra wrestlingkast.
Apa se, apa göra.
(Nej det var inte jag som var lillebror)

Bikerbitch skrev:
2057653 På vilket sätt är det överskattat?
En vanlig p-rulle behöver inte vara kvinnoförnedrande.

Men det är ju bara att ta en flukt på hur mycket pengar just porr branchen omsätter...
Jag tycker personligen att porr är jäkligt överskattat... har nog inte förstått tjusningen med att se på när andra nuppar...
Sa inte att de va kvinnoförnedrande alls bara överskattat... De kvinnor som är med i såna filmer har ju själva valt sitt yrke...

Bikerbitch skrev:
2057653 På vilket sätt är det överskattat?
En vanlig p-rulle behöver inte vara kvinnoförnedrande.

Det är däremot rätt tråkigt, tycker du inte det? Finns inte mycket porr som känns speciellt spännande eller äkta. Naket, javisst, men inzoomningar som gränsar till anatomiska detaljstudier är väl sådär...

Annars har jag inget moraliskt emot porr som sådant. Det finns såklart otrevliga avarter men i största allmänhet finns det nog värre saker än porr att hetsa upp sig över (haha!)....

Jag fick en porrfilm av min mor när jag fyllde 16 haha :D Jag gav den till min lillebror ;D

Pr0bz skrev:
2057675 Jag fick en porrfilm av min mor när jag fyllde 16 haha :D Jag gav den till min lillebror ;D
Shit pommes... Det är du nog ganska ensam om att ha fått? Och du menar förstås att du gav den till brorsan efter att du kollat på den, eller hur? ;)

General E skrev:
2057669 Om man säger så här då: Efter att ett gäng någorlunda normala mellanstadieungar hade sett American ninja, kickboxer 3 osv gick ungarna hem och övade hoppsparkar på en stackars lillebror.
Efter att ha sett wrestling på tv övar ungar på att göra wrestlingkast.
Apa se, apa göra.
(Nej det var inte jag som var lillebror)

Fattar inte riktigt... :va

porr är inte perverst, kvinnoförnedrande eller på annat sätt stötande när jag utövar det.... :tungan

Märklig dubbelmoral i västvärlden,,,krig, blod, lemlästning är ok att visa dygnet runt...men sex, naket och porr...det är inte ok...fy fan...

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back