polisradio

dom snacka om e mc olycka i malmö för nån halvtimme sen, singel olycka, två pers på hojen...

Det första jag hörde var en polis som frågade sin kollega om han skulle ha grillkrydda på pommesen
b308.gif

I övrigt var det inget att lyssna på
t135.gif

pidda skrev:
Det första jag hörde var en polis som frågade sin kollega om han skulle ha grillkrydda på pommesen
b308.gif

I övrigt var det inget att lyssna på
t135.gif

den hörde jag oxå...nu snackar dom om att dom behöver bärgare till mc-olyckan...en suzuki maruder...det var danskar

kille_hojdille skrev:
den hörde jag oxå...nu snackar dom om att dom behöver bärgare till mc-olyckan...en suzuki maruder...det var danskar

Det verkade som bärgaren fick ta hand om ärendet.

pidda skrev:
Det verkade som bärgaren fick ta hand om ärendet.

ja...hojen skulle iallafall till en verkstad...lite jobbigt o bärga till danmark :hihi

pistol beväpnad mopedförare!!??

Last edited:
Olof.B skrev:
Stockholm funkade inte :confused: :(
Har man inte ett annat system i Fjollträsk, delvis iaf. Digitalt som automatiskt kodat och oavlyssningsbart?
Min scanner hänger sig regelbundet på vissa av bängens frekvenser och brusar (=digitalsignal..)

He he he... Lite underhållande!
Lyssnade i vintras, hände inte så värst mkt, förutom att dom satt och önskade varandra en God Jul, hälsa frugan din m.m.! :D

Last edited:
Ja då var det mordbrand och brott mot vapenlagen nyss.. Fyfan, dårar detr finns...

EDIT: I Malmö såklart

Last edited:
nu funkar stockholm,,för mig iallafall...händer antagligen mer på en lördag kväll... :banana

Kahobe skrev:
Har man inte ett annat system i Fjollträsk, delvis iaf. Digitalt som automatiskt kodat och oavlyssningsbart?
Min scanner hänger sig regelbundet på vissa av bängens frekvenser och brusar (=digitalsignal..)

Nä dom har ett 70 system och ett 80 system. 70 kör man i förorterna och 80 inne i city. Det du hör som brusar är en del öppna kanaler på 80 systemet.

Men vill bara påminna om att det inte är olagligt att lyssna, MEN att föra det man hört vidare är straffbart så skriv inte vad ni hör, är ett tips!!!

Last edited:
Hornet skrev:
Nä dom har ett 70 system och ett 80 system. 70 kör man i förorterna och 80 inne i city. Det du hör som brusar är en del öppna kanaler på 80 systemet.
Men vill bara påminna om att det inte är olagligt att lyssna, MEN att föra det man hört vidare är straffbart så skriv inte vad ni hör, är ett tips!!!
Ok, är inte så intresserad även om jag är sändaramatör (SM5...)
Det är väl så att S70 ligger på 79Mhz och S80 på +400MHz??
Ditt sista påstående tycks var ett rätt okänt faktum och en handling som inte ofta bestraffas.

Kahobe skrev:
Ok, är inte så intresserad även om jag är sändaramatör (SM5...)
Det är väl så att S70 ligger på 79Mhz och S80 på +400MHz??
Ditt sista påstående tycks var ett rätt okänt faktum och en handling som inte ofta bestraffas.
Rätt och rätt. Och det sista är sant dock som du skriver så är det nog inte så vanligt att man åtalas för det vad jag vet. Men ett tips så ni vet.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!