Polismaktens synpunkt på miniskylt och mäktigt muller i Sthlm?

Gick med
3 Oct 2003
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Hur är den nuförtiden?

Jag gör comeback efter ett par års frånvaro och behöver uppdatera mig. Har en fin liten skylt och ett lika fint kompletterande muller. :angel

Varför dra uppmärksamhet till sig själv? Tyst och diskret förhindrar oönskad uppmärksamhet från både polis och gnälliga grannar.

Allt beror på vilken polis du stöter på...å hur pass mycket kärlek de fått av sina respektive.

Varför dra uppmärksamhet till sig själv? Tyst och diskret förhindrar oönskad uppmärksamhet från både polis och gnälliga grannar.

Jag köpte den i det utförandet. Miniskylt är utan tvekan snyggare på den. Mullret kan man ju faktiskt välja när man släpper på (tar det lugnt bla i grannkvarteren).

Felaktig nummerskylt kostar nuförtiden 1.500:- i böter, mot några futtiga hundralappar för bara ett par år sedan. Och ett råmande avgas kan ge ett föreläggande om registreringsbesiktning med allt vad det innebär.

Du kan säkert lyckas glida runt i åratal utan att någon polis säger till dig, men du kan lika gärna "lyckas" med att glida runt i ett par dagar innan du bli stoppad :gnissla Beror på hur mycket konstapeln retar sig på din hoj och framförallt din körstil.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra