Poliskontrollstråden 2LAX11

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Varning för haffa som är på hugget.
Mötte ca. 12 haffa hojar på gamla södertäljevägen, dom åkte mot stan.
Många civilare ute med.

Mobil app:
GöranB tipsade om Waze för att hålla koll på haffa, har själv nu installerat detta på mobilen och hoppas fler provar detta så få vi se om det funkar bra.

Ladda ner Waze

Last edited:
Tack för tipset! :tummenupp

Ska meddela andra under resans gång!:krama

Skickade från mobilen så jag orkade inte sitta och skriva tider med mera.
Men det var ca. 15:30 och det vimlade av civilare runt Botkyrka/Salem, hojarna hade säkert varit på övning eller så rekade dom populära hojrutter dom läst om här på SH :arsele

Skickade från mobilen så jag orkade inte sitta och skriva tider med mera.
Men det var ca. 15:30 och det vimlade av civilare runt Botkyrka/Salem, hojarna hade säkert varit på övning eller så rekade dom populära hojrutter dom läst om här på SH :arsele

Ja det känns som att detta år kommer bli värre än tidigare... Sista delen av förra året så hängde de ju i fotokurvan nästan varje onsdag...:huvet

Mötte säkert 6-7 klädda igår och 2-3 civilare

12st är förmodligen påväg till/från en övning, de brukar inte vara så många vid hastighetsövervakning.

Ja det känns som att detta år kommer bli värre än tidigare... Sista delen av förra året så hängde de ju i fotokurvan nästan varje onsdag...:huvet

Mötte säkert 6-7 klädda igår och 2-3 civilare

Jo, dom körde fram och tillbaka och stoppade hojar kors och tvärs sista tiden.
Tar för givet att det är samma sak i år.

12st är förmodligen påväg till/från en övning, de brukar inte vara så många vid hastighetsövervakning.

Japp lär det vara, hmm har dom någon övningsplats i Södertälje kanske?

sett mååånga civilare förra och denna veckan som stoppat bilister, så det känns ju som att dom är på hugget. Tänk efter före!

Nej 12st låter lite mycket för att vara nån krontroll... Men förra säsongen såg jag 7st vid järva krog plus en massa bilar och bussar.. Min första tanke va att dom där drar jag fan ifrån LÄTT!!! Jag tänker fan inte stanna för en snut! :tummenupp

Så visst kan dom vara rätt många ibland.. Jag menar det ju inget ovanligt att folk med mindervärdeskomplex hänger i gäng liksom! :glömdet

Snackar vi civilar på hoj hur känner man igen en sådan? Bilar vet jag ju men hoj vad kör de ?

grisfan prioriterar helt fel saker.
Det finns en lustig civilare med reg nr RRM352 mörkblå saab 9-5 som tror att han e hemlig, han är rolig o leka med, han verkar älska solna (e4:an) tror han är gnagare :)

Det är ju likadant varje vår.
Dessutom så har de ju nån/några "trafiksäkerhetsveckor" varje vår.

Brukar t om stå på polisens hemsida när det är.

Edit: efter 1 sekunds letande på polisen.se
"•Hastighet
Särskilda insatser mot målområdet: v16 samt v34"

(målområdet i det här fallet Sthlms län)

Kör Lungt dem står på skälbyvägen vid barkarbyskolan o skjuter laser åt båda hållen

sett mååånga civilare förra och denna veckan som stoppat bilister, så det känns ju som att dom är på hugget. Tänk efter före!
Alla civilare är inte trafikpoliser, många av dom är knarkspanare eller vanliga kriminalare som då och då hittar ett lyst fordon eller lysta människor som dom stoppar. Dom skiter oftast i folk som kör lite för fort, dom har andra prioriteringar.

Alla civilare är inte trafikpoliser, många av dom är knarkspanare eller vanliga kriminalare som då och då hittar ett lyst fordon eller lysta människor som dom stoppar. Dom skiter oftast i folk som kör lite för fort, dom har andra prioriteringar.

Sant, vissa av dom är dock bilar som man ofta ser har stoppat/stoppar folk på E4'an resp 73'an (där jag åker mycket varje dag) men helt klart har du rätt.

Håll ögonen öppna där ute.
Fler fartkontroller under påskveckan

Stockholm. Påskveckan innebär ökat resande på vägarna, och polisen sätter därför in extra fartkontroller för att förebygga olyckor. Särskilt på vägar med höga tillåtna hastigheter.

"Medelhastigheten har minskat de fyra senaste åren men höga hastigheter bidrar fortfarande till svåra olyckor med alltför många omkomna i trafiken" säger kommissarie Bengt Svensson vid Rikspolisstyrelsen i ett pressmeddelande.

Hundra liv kan räddas om fartgränserna hålls, enligt honom.

TT

I onsdags såg jag märkliga civilsnutbilar på E4:an, bla en vanlig vit lastbil (SKAB), en vit pick-up och en gammal skruttig Blå Mitsubishi. Blåljus överallt men inga märkta bilar.

Man kan ju undra vad dom använder en SKAB till, plocka upp MC:s?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman