Poliskontroll på Sveavägen!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Gick för en stund förbi Sveavägen och såg att det står ett par poliser gömda bakom ett trafikljus :gnissla och skjuter med laser vid bla korsningen sveavägen/frejgatan emot trafik som kommer både norr och söderifrån på sveavägen.

Så ni som tänker brassa på för fullt när det slår om till grönt, ta det lite soft på den sträckan! :)

...jag såg först det vid 20.30 :gnissla

Undra om nån hojåkare bidde tagen? De kallade iaf in flera bilar.
Känns nästan löjligt på den korta sträckan emellan de två trafikljusen, men men..

Gick för en stund förbi Sveavägen och såg att det står ett par poliser gömda bakom ett trafikljus :gnissla och skjuter med laser vid bla korsningen sveavägen/frejgatan emot trafik som kommer både norr och söderifrån på sveavägen.

Så ni som tänker brassa på för fullt när det slår om till grönt, ta det lite soft på den sträckan! :)

De plockade bilen framför mig, jag var nära på att göra en u-sväng då jag gasat lite från trafikljuset :gnissla

Har de tagit fram extra smala konstaplar nu? Gömma sig bakom en sådan stolpe är annars en utmaning. Inte blir det lättare om man e två.

Verkar vara en ny taktik då jag såg en som kamouflera sig till stolpe på en 50-sträcka förra veckan, en vanlig "vägnamnsstolpe" i tätbebyggt område och den e inte fet. Han stod där tillsynes med vänsteraxeln mot stolpen och den andra armen i bästa "dragenpilbågepose" och sikta :tummenupp

För någon månad sen åkte jag förbi en laserkvinna som stod och gömde sig i en busskur, men hon måste ha siktat som en kratta för mig vinka dom inte in och nog var jag värd några slantar i hit point.

Verkar vara en ny taktik då jag såg en som kamouflera sig till stolpe på en 50-sträcka förra veckan, en vanlig "vägnamnsstolpe" i tätbebyggt område och den e inte fet. Han stod där tillsynes med vänsteraxeln mot stolpen och den andra armen i bästa "dragenpilbågepose" och sikta :tummenupp

För någon månad sen åkte jag förbi en laserkvinna som stod och gömde sig i en busskur, men hon måste ha siktat som en kratta för mig vinka dom inte in och nog var jag värd några slantar i hit point.

De har kommit på att vi inte tittar så mycket på skyltar.

Fick just lite telefonrapporter fr Sveavägen. Verkar tufft där nu.

De har kommit på att vi inte tittar så mycket på skyltar.

Fick just lite telefonrapporter fr Sveavägen. Verkar tufft där nu.

Sjukt spännande just nu, hur ska det sluta?

Jag föreslår att alla som är där tar fram sina iphones och följer den här tråden för uppdatering ang. när polisen är borta!!

minst en som dom haffa iaf. jag gjorde en misslyckad wheeli 1 rödljus ifrån dom och upptäckte dom som tur var. om deras blickar kunde döda :näsblod

Vet en som vart tagen, vi var 9 andra som klarade oss tack vare det... *phew*

Och Dunderhonung. vad gör du ute till fots en onsdag??? Har hojen gått sönder eller?

Last edited:
Lasermannen är läskig, ibland står han och hukar sig bakom en parkerad skitbil medan hans egen blåvita står på en tvärgata längre bort - aldrig att man skulle misstänka att någon sitter hukad och skjuter med laser från en brun Mazda.

Att någon framför mig blir tagen har varit min räddning några gånger.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti