Polisjakt Vasastan

RDJoel

brumbrumbrum
Gick med
14 May 2003
Hoj
Ingen längre (bara en vespa för att det är så smidigt)
Jaha. Var ute och promenerade igår kväll på Dalagatan (Sthlm) igår och såg en sporthoj komma i hög fart. Hann säga "Jävla galning" tills det kom en till i lika hög fart - visade sig vara en mc-polis.

Vad är grejen med polisjakter? Jag VILL tycka att det är skitdumt, farligt, bla bla, men jag kan inte hjälpa att på något sätt romantisera över det. Blev helt lyriskt och började förklara för min flickvän hur kan gå till, hur sporthojen antagligen hade överlägsna prestanda mot enduro polisen och hur vanligt det är med snutjakter (för det har ju ju läst här på sporthoj) osv. Det måste vara något primitivt med snutjakter som tilltalar den manliga (förlåt FI) hjärnan på ett djuriskt plan. Blev skitsugen på att köpa MC igen men som tur är kommer det nog inte hända.

(Hoppas allt gick bra och att ingen skadad sig)

Det ligger som du säger nånting mystiskt i en polisjakt... En glorifiering är på sin plats!

Han hade kanske sin anledning till det. Sen kan jag ju tycka att Vasastan är kanske inte det bästa stället att smita från polisen på.

RDJoel skrev:
2453499 enduro polisen
Enduropolis, coolt, hur ser en sån ut? Redo för Ränneslätt och Gotland Grand National?

Blev skitsugen på att köpa MC igen men som tur är kommer det nog inte hända.
"Som tur är"? Varför är det tur? Vad gör du här om du inte vill äga en hoj?

sgtpepper skrev:
2453570 ...

"Som tur är"? Varför är det tur? Vad gör du här om du inte vill äga en hoj?

Jag tror han är en sån där som skulle köra ihjäl sig DIREKCT om han satte sig på en sån där sporthoj.... :hihi

HanneZ skrev:
2453578 Jag tror han är en sån där som skulle köra ihjäl sig DIREKCT om han satte sig på en sån där sporthoj.... :hihi
Jo, sådana plantor kryllar det ju av. Hur många gånger har man inte hört någon halvimbecill dra till med att "äh jag kan inte ta A-kort för då skulle jag fan köra ihjäl mig direkt för jag är en sån jävla daredevil!" när motorcyklar kommer på tal.

Hursomhelst så vill jag fan bli enduropolis, det lär ju slå mitt nuvarande yrke med hästlängder, dels får jag ha pistol och dels får jag tydligen köra enduro, på arbetstid. Jävlar i min lilla låda!

sgtpepper skrev:
2453599 Jo, sådana plantor kryllar det ju av. Hur många gånger har man inte hört någon halvimbecill dra till med att "äh jag kan inte ta A-kort för då skulle jag fan köra ihjäl mig direkt för jag är en sån jävla daredevil!" när motorcyklar kommer på tal.

Hursomhelst så vill jag fan bli enduropolis, det lär ju slå mitt nuvarande yrke med hästlängder, dels får jag ha pistol och dels får jag tydligen köra enduro, på arbetstid. Jävlar i min lilla låda!

bli enduropolis ..ska du ta fast alla sporthojfrälsta sen då allså :confused:
fyfan*S* ja ja..Bara du håller dig i tokholm då :yoparty

Hedgehog skrev:
2453611 Vem vet, han kanske inte ville åka fast för fyllekörning, hojstöld....och det är ju coolt :rolleyes:

Ja men fatta! Det är ju skit bra att använda hoj när man ska fixa extra cash. Audi S8, BMW M5 är ju skit dyra. Sen räcker det gott med två pers om man ska råna en mindra bank!

3:e tråden på 2 dagar som kommer sluta på samma sätt!! Alla gnäller hit o dit om huruvida mcföraren i detta fallet bara hade kört för fort eller om han var knarklangare som snott en hoj och körde runt som en idiot i stan. Orka bry sig vi kommer ju ändå aldrig få reda på hur det ligger till....Sluta gnälla för fan!! Bah, grrrr :mad: :tungan

Undrar om det inte var samma två hojar som jag såg.

Jag svängde in höger vid Hotel Birger Jarl i går och, efter mig kom två hojsnutar som svängde vänster, sedan tog jag direkt vänster och de fortsatte rakt fram och tog vänster nästa. För sedan såg jag båda fara förbi på korsande väg.

Men det var ju två bumsar med en snut på vardera.. den sk sporthojen var en K1200S och endurohojen var en R1200GS.
Klart de också ska få ha lite kul.

Men roligast har man annars på måndagkvällar på Rörken

/Maria- tankväskan på den stora BMW:n

Pinky skrev:
2453661 3:e tråden på 2 dagar som kommer sluta på samma sätt!! Alla gnäller hit o dit om huruvida mcföraren i detta fallet bara hade kört för fort eller om han var knarklangare som snott en hoj och körde runt som en idiot i stan. Orka bry sig vi kommer ju ändå aldrig få reda på hur det ligger till....Sluta gnälla för fan!! Bah, grrrr :mad: :tungan

Jag kan starta en 4:e om du vill. Såg en jakt mellan Nacka och Ingarö i lördags. :)

HanneZ skrev:
2453578 Jag tror han är en sån där som skulle köra ihjäl sig DIREKCT om han satte sig på en sån där sporthoj.... :hihi

Ajdå. Glömde att man inte fick skriva så. Klart jag vill ha en hoj igen sen när pengar finns, men kanske inte pga att jag blivit inspirerad av en polisjakt.

Jonte VSB R-T skrev:
2453640 Ja men fatta! Det är ju skit bra att använda hoj när man ska fixa extra cash. Audi S8, BMW M5 är ju skit dyra. Sen räcker det gott med två pers om man ska råna en mindra bank!

:rofl

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back